TOT CE TREBUIE SA STII despre anvelope de vara - TERAPII ONLINE

TOT CE TREBUIE SA STII despre anvelope de vara

Scris
60 0

TOT CE TREBUIE SA STII despre anvelope de vara

Salut! In acest articol iti voi explica pe scurt TOT CE TREBUIE SA STII despre anvelope de vara!

Sper ca le-ai montat de  mult timp, nu-i asa?

Pneurile de vara au o compozitie diferita fata de cele de iarna si de cele all season. Apoi, ele au un profil diferit. Ambele caracteristici sunt  gandite pentru atunci cand circuli pe asflatul incins si pe asfalt umed.

Anvelopele de vara sunt proiectate in sepcial pentru a avea contact cat mai mult cu soseaua, care iti va aduce o atente cat se poate de ridicata. Evident, in limita legilor fizicii, chiar si daca nu le cunosti.
Inainte de toate, sa clarificam un aspect. Adancimea minima, legala a anvelopelor este de minim 1,6 mm. Sub acest prag sunt bune doar ca sa nu stai cu masina e janta.

 

Cum iti dai seama ca ai ajuns la limita legala a anvelopelor in Europa?

Pai, destul de simplu!

Orice anvelopa are mai multe semne de jur imprejurul caii de rulare. Sunt acele denivelari facute din constructie. Fiecare denivelare are 1,6 milimetri. De multe ori, nu le vezi , daca esti in regula. Dar le vei observa in momenul in care nu mai esti in legalitate. Apropo, daca te duci cu asemenea anvelope la inspectia tehnica este sansa sa pici TP-ul. De asemenea, daca mergi in vacanta in alte tari in europa, sa nu te miri ca primesti o amenda zdravana dai ai profilul mai mic de numai 1,6 milimetri. Pentru ca unele tari, precum Austria, au o legislatie putin mai stricta.

Citeste  Albire dinti: tratament care poate fi la indemana oricui

Si atunci, ce este de facut? TOT CE TREBUIE SA STII despre anvelope de vara

Recomandarile producatorilor de anvelope spun sa iti schimbi pneurile atunci cand profilul ramas are mai putin de 3 milimetri. Nu de alta, dar nu te vor tine intregul sezon decat daca parcurgi foarte putini kilometri intr-o vara. Si nici pe aceia nu ii faci intr-o siguranta deplina, penrru ca riscul de acvaplanare este destul de ridicat odata ce ajungi la un profil de 3 milimetri.

In cazul in care este prima data cand auzi de acvaplanare, imagineaza-ti ca treci cu masina peste un etec umed de asfalt si nu mai ai controlul directiei. Asta se intampla atunci cand pneurile nu mai pot evacua apa care a intrat in canalele de pe banda de rulare.

Daca se intampla sa treci prin asta, nu iti pierde calmul si tine volanul cu fermitate. Parcheaza rotile in directia in care vrei sa mergi, fara sa fortezi directia si nu frana sau accelera brusc.

In cazul in care ai accelerat cand ai acvaplanat, ia incet piciorul de pe acceleratie pana recapeti controlul.

Regula de baza, pe langa multe alte lucruri este sa ramai calm.

Pe laga riscul de acvaplanare performantele pe asfalt ud vor fi diminuate considerabil pe masura ce acestea se apropie de un profil de 3 milimetri. Nu mai are rost sa spun ce se intampla odata ce profilul scade sub pragul respectiv.

In ceea ce priveste aderenta pe asfaltul uscat, lucrul nu sta atat de rau ca in cazul soselelor ude, iar majoritatea anvelopelor se vor  descurca destul de bine cu acest aspect pana in ultima lor zi de folosire. Desigur asta daca masina ta are unghiurile reglate corect si presiunea fiecarui pneu este cea recomandata de producatorul automobilului pe care il conduci. Difera de la  masina la alta si chiar de la o dimensiune de jante la alta. Pentru mai multe detalii te trimit tot la manualul masinii. Chiar daca nu il mai ai gasesti presiunile recomandate de constructor pe un sticker amplasat fie la unul dintre montantii portierelor din fata, fie la usa care acopera gura de alimantare cu carburant.

Citeste  Cizme pentru zapada

In orice caz sa stii ca anvelopele pot schimba felul in care se comporta masina ta, iar cu un set de pneuri de performanta s-ar putea sa fii surprins de cat de bine poate sa stea pe drum prietenul tau cu patru roti.

Pe aceeasi tema

Tipuri de radiație ionizantă

De Actualitate - 0
Tipuri de radiație ionizantă Există trei tipuri de radiație ionizanta: Radiația Alfa Particulele alfa (α) se compun din doi neutroni…

Foamea şi cogniţia la om

De Actualitate - 0
Foamea şi cogniţia la om   Chiar şi motivele biologice simple implică procesele cogniţiei. Să luăm în considerare foamea şi…

Leave a comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *