BlogStil de viata

Pariul sportiv, simplă distracție sau sursă de profit?

Pariul sportiv, simplă distracție sau sursă de profit?

Jocurile de noroc au devenit o problemă cu impact social care trebuie tratat. Pariul sportiv, simplă distracție sau sursă de profit?

Paradigma cognitiv comportamentală afirmă ca dependenţa

este un comportament care este continuat datorită întalnirilor pozitive şi convingerilor cu efectele plăcute.

Astfel scopul tratamentului constă în a învăţa pacienţii să identifice, să recunoscă şi sa evite acesti stimuli, situaţie care va duce în final la extincţia efectului lor de condiţionare.

Se urmăreşte adoparea unor gânduri sau comportamente alternative faţă de condiţiile care decalnşează raspunsul adictiv.

Teoria învăţării sociale reprezintă o abordare foarte influenţă în psihologie, ce explică procesele prin care: se achiziţionează un comportament sau o secvenţă de comportament, se iniţiază comportamentele şi se menţin pattern-urile de comportament. Cel mai cunoscut psiholog care a abordat această teorie este Albert Bandura (1977) care a aplicat teoria învăţării sociale în studierea agresivitaţii.

Conform lui Bandura, comportamentul social nu este înnăscut, ci învăţat de la modele adecvate. Teoria sa susţine că dacă orice schimbare de comportament implică o schimbare cognitivă, pentru a schimba cogniţiile trebuie să acţionăm asupra comportamentului.

Teoria evoluţiei susţine că in zilele de început ale umanităţii când condiţiile erau grele şi durată de viaţa scurtă asumarea de riscuri mari în urmărirea prăzii sau a unui partener sexual era o strategie de supravieţuire. Acest instinct inconstient zace în mintea noastră şi astăzi. Persoanele cu depedente de jocurile de noroc tind să impartă unele modele psihologice. Frecvent, nu pot sau nu vor sa accepte realitatea şi caută scapare în jocuri. Sunt nesiguri emoţional, doar la masa de joc se simt comfortabil.

Citeste si  TOT CE TREBUIE SA STII despre anvelope de vara

Sunt imaturi, caută o viaţa bună fără a munci. Teoria etichetării afirmă că un comportament “problema” este acel comportament care a fost etichetat drept problematic; ca actul etichetarii este cel care creează problema, şi nu indivizii: ”daca îmi spui destul de des ca sunt o problemă, voi sfarşi prin a-ţi demonstra că ai dreptate”.

Când etichetele sunt ataşate oamenilor, poate fi dificil pentru un individ să mai scape de ele; individul poate ajunge să le accepte, le interiorizează şi crede ca sunt adevărate. Astfel , procesul de etichetare poate creea rapid imagini distorsionate despre sine, eticheta devenind caracteristica definitorie. De a lungul timpului dependenţi de jocuri de noroc erau stigmatizaţi.Stigmatizarea prin etichetarea dependenţelor drept boli psihice poate aduce pe de o parte milă şi compasiune celor din jur, absolvirea de orice raspundere.

Metodele, tehnicile şi instrumentele utilizate în cercetare Metodele utilizate sunt: analiza critică a literaturii de specialitate, analiza secundară (prelucrări), analiza tematică şi analiza interpretativă. Instrumentele cercetării pe care le-am folosit au fost: cărţi de specialitate,resurse online şi elaborarea personală.

Avantajul SOGS constă în uşurinţa cu care se administrează și se determină scorul, precum şi în faptul că deja s-a dovedit al utilitatea sa în diagnosticarea dependenţei de jocurile de noroc şi la adulţi, dar şi adolescenţi.

Jocurile de noroc au fost tot timpul populare în rândurile oamenilor. Există dovezi și însemne care datează din perioada egiptenilor. Acsetea cataloghează jocul de norc ca fiind un comportament destul de obișnuit și care are ca scop divertismentul, petrecerea timpului liber și totodată o formă de câștig.

Jocurile de noroc se pot clasifica astfel :

  •  Jocuri loto
  • Pariuri ( pariuri mutual şi pariuri în cotă fixă)
  • Jocuri de noroc caracteristice activităţii cazinourilor
  • Jocuri bingo desfaşurate în săli de joc
  • Jocuri bingo organizate prin intermediul reţelelor de televiziune
  • Loteria etc.
  • Jocurile LOTO, dacă sunt folosite rezultatele pur aleatorii ale unor evenimente ce constau în extrageri de numere, de litere, bilete sau simboluri,indiferent de procedurile şi caracteristicile mijloacelor utilizate pentru efectuarea extragerilor (urne, roţi, etc.) care nu se desfăşoară în prezenţa jucătorilor
Citeste si  Momente din drumul homeopatiei romanesti

Pariul este un joc de noroc în care participantul trebuie să indice rezultatele unor evenimente ce urmează să aibă loc sau care sunt generate aleatoriu de un sistem informatic independent.

Jocuri de noroc caracteristice CAZINOURILOR, dacă evenimentele se produc cu ajutorul unor mijloace specifice de joc, în prezenţa fizică a participanţilor, cu sau fără participarea directă a acestora.

Jocurile BINGO desfăşurate în săli de joc, cu câştiguri generate de elemente aleatorii,organizate prin folosirea echipamentelor complexe de extragere de tip loteristic, care sunt caracterizate prin extrageri şi premieri succesive, în prezenţa fizică a jucătorilor

Blaszczynski (2010) a structurat jocurile de noroc în alte patru mari clase,detaliind conţinutul acestor categorii astfel:

  1.  jocurile la aparate electronice cu câştiguri (aparate cu fructe, poker, ruletă şi cele din cazinou etc);
  2. pariurile sportive, care se stabilesc în legătură cu rezultatul unui eveniment viitor (curse de cai, pariuri cu privire la meciuri de fotbal etc);
  3. loteria, în care sunt incluse şi jocurile de bingo;
  4. speculaţile la bursă

Există patru tipuri de jucători şi anume:

-jucătorii relaţionali sociali care separă jocul de noroc de restul vieţii

-jucătorii profesionişti, pentru care jocul de noroc este o afacere din care îşi asigură existent

-jucătorii antisociali care ajung să fure pentru a juca şi nu au cunostiinţă acestui fapt

-jucatorii patologici, care sunt obsedaţi de jocurile de noroc, işi cheltuiesc toţi bani pentru joc

Please follow and like us:
error

Comment here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

error

Ti-a placut? Distribuie acum!

Follow by Email20m
Facebook12m
Facebook
20m
20m