Mixul de copywriting: cei cinci „C”

94 0

Tu poți fi copywriter? 

Cred că orice întreprinzător poate fi copywriter pentru afacerea lui, dacă învață și respectă regulile și „trucurile” din aceast articol. Întreprinzătorul are de partea lui implicarea, entuziasmul și credința. Cunoaște piața și știe foarte bine ce oferă el. Vrea să reușească. Este obsedat de asta. Și este convins că oferta lui merită banii, iar forța acestei convingeri este uriașă. Însă nu oricine poate să scrie pentru alții. Trebuie să fii actor. Să intri în pielea mărcii și s-o interpretezi așa cum actorul interpretează un personaj. Trebuie să te faci să-ți pese, trebuie să te entuziasmezi pentru alții, să te dăruiești. Nu e ușor, nici când ești foarte tânăr. Unii nu pot s-o facă, pur și simplu.

Pentru asta ai nevoie de inregistrare domenii pe Domaz.ro , de unde poti cumpara domeniu ro.

Dupa care te apuci de scris…



Rent Books

Mixul de copywriting: cei cinci „C” 

 

Termenul de „mix de marketing” a devenit cunoscut după publicarea, în 1964, a articolului lui Neil Borden, The Concept of the Marketing Mix, în care marketing managerul era prezentat ca un „amestecător de ingrediente”. La fel cum nenumărații factori implicați în practica marketingului pot fi rezumați și sistematizați în mixul de marketing, m-am gândit că ar fi folositor dacă aș putea face același lucru cu practica publicității.

De ce?

 

Ca să-ți ofer un instrument facil și memorabil cu ajutorul căruia să te organizezi și să te verifici. Iată care sunt elementele mixului de copywriting, pe care va trebui să le amesteci zilnic – le vom numi „Cei Cinci C”, prin analogie cu „Cei Patru P” ai mixului de marketing:

Conceptul – Cârligul – Captivarea – Convingerea – Chemarea

  1. Conceptul, sau Ideea.
  •  Este rezultatul celor 7 mișcări de încălzire.
  • Conceptul este sufletul unei reclame.

2. Cârligul. Unii folosesc termenul americănesc grabber („care te agață / care te înșfacă”). Dacă nu atragi atenția, nu mai contează ce spui, pentru că vorbești singur.

3. Captivarea. După ce i-ai agățat, trebuie să-i seduci. Pentru asta folosești frumusețea sau umorul sau îi faci curioși – le spui o poveste care să-i emoționeze. Reclamele fără emoție n-au efect.

4. Convingerea. Oamenii au nevoie, dacă nu de argumente reale, măcar de un pretext rațional pe care să-și bazeze decizia de cumpărare sau preferința. Acesta poate fi chiar și numai „Este o firmă mare și serioasă”, dar nu poate lipsi.

5. Chemarea la acțiune. Nu este vorba doar de îndemnurile concrete, gen „Sună!”, ”Vino la showroom!”, deși acestea sunt cele mai puternice, pentru că îi ex- plică omului care e pasul următor. Orice reclamă trebuie să ceară cititorului sau spectatorului să se implice, să facă ceva.

Poate fi vorba doar de descifrarea metaforei sau înțelegerea poantei. Dar celălalt trebuie să facă ceva pentru tine. Numai așa poți să-ți stabilești ascendentul și să te faci ascultat. Acestea sunt elementele sau etapele obligatorii ale fiecărui proiect. Niciunul nu poate lipsi, în nicio ocazie.

De câte ori constați sau simți că unul dintre cei cinci C lipsește sau este insuficient, înseamnă că reclama ta este incompletă. Cele cinci elemente trebuie bine balansate – de câte ori unul este exagerat, le subminează sau le ascunde pe celelalte. Fiecare poate fi reprezentat atât de cuvinte, cât și de imagini sau sunete. Dar nu poate să lipsească.

Repet, pentru că este extrem de important: poate fi vorba de imagini sau sunete, nu doar de cuvinte!

O imagine poate să agațe. Poate să captiveze, să spună o poveste. Poate chiar să sugereze un argument rațional, de care omul să se agațe: „Ia uite cât încape în portbagajul ăla!”. Nu art directorul trebuie să gândească imaginea cea mai potrivită și să vină cu detaliile cele mai convingătoare. Asta este treaba ta. 

Vrei să devii copywriter, pentru afacerea ta, sau chiar într-o agenție.

Dar pare foarte dificil.

Nu știi de unde să începi.

E greu, fără experiență, fără o educație în domeniu.

Pleci practic de la zero… Oare?

Eu îți spun de la început că ai experiență, deși nu realizezi.

Citește mai departe și ai să descoperi că te pregătești de ani de zile.

Te voi învăța să valorifici și să sporești această bogăție și dacă ai răbdare să mă urmărești vei ajunge să scrii re- clame ca un profesionist cu state vechi. Sau chiar mai bine decât mulți dintre aceștia! Ca să începi să înțelegi ce vreau să spun cu „nu pleci de la zero”, hai să luăm ca exemplu o parte a vieții tale despre care ai convingerea fermă că nu are nici o legătură cu activitatea ta publică, în general, și cu publicitatea în special.

Mă refer la viața intimă. Nu știu câte relații ai avut până acum, sau cât de intense, dar vine un moment în care îți dai seama că părerea celuilalt despre tine nu se reactualizează în timp real.

Dacă relația ar fi un joc video, am putea spune că „face fraguri”: acum ești aici, apoi, pac, te trezești în altă parte, fără să știi cum ai ajuns acolo. Dintr-o dată, celălalt te vede altfel. Se poartă altfel cu tine. Tu știi că nu te-ai schimbat între timp, atunci care este explicația?

Înseamnă că ai făcut sau ai spus ceva! Sau, poate că o altă ofertă i-a atras atenția și acum te vede cu alți ochi, prin comparație?

Recunoaște: sigur ți s-a întâmplat, cel puțin o dată!

Trebuie să înțelegi (nu să știi, să înțelegi) că oamenii se ghidează numai după semne vizibile, adică nu știu despre tine mai mult decât le spui sau le arăți.

Din frânturile astea își fac o părere, care de multe ori este greșită. Plus că te compară cu alții. Câteodată pierzi în fața unui rival care nu e cu nimic mai bun decât tine, dar are o imagine mai cool și o reputație mai provocatoare. Altă dată câștigi, fără să te strădui, pentru că tu proiectezi imaginea câștigătoare.

E cinstit? Poate că nu. Dar asta e viața.

Și fix la fel e advertising-ul.

*Scris Pentru SuperBlog 2018*

 

Related Post

Tipuri de radiație ionizantă

Posted by - octombrie 23, 2018 0
Există trei tipuri importante de radiație ionizanta: Radiația Alfa Particulele alfa (α) se compun din doi neutroni (fără sarcină electrică)…

Apartamente in Sebes

Posted by - august 26, 2017 0
Inițial, o așezare dacică, iar mai târziu încorporată în Imperiul Roman, Sebes ( Mühlbach în germană), a fost infiintat de sași în…

Leave a comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Loading...