Jucarii inteligente pentru copilul tau

39 0
Imagini pentru puzzle
Păpusa şi corpul uman

Utilizarea cea mai firească a păpuşii este în crearea de situaţii care să
faciliteze cunoaşterea şi conştientizarea d!feritelor parţi ale corpului.
În afară de activităţile clasice în care copiii indică şi numesc părţile
corpului, arătând pe păpuşă şi pe corpul propriu, se pot inventa şi jocuri de
mişcare care să repete achiziţiile corporale într-o fonnă amuzantă. Iată un
exemplu:

– Copiii formează un cerc. În mijloc, un copil ţine o păpuşă mare. Jocul
se bazează pe o poezie scurtă, pe care copiii fie că au învăţat-o anterior, fie o învaţă chiar în timpul jocului. Dacă ei ştiu deja poezia, este sarcina celui din mijloc să spună versurile, indicând părţile corpului păpuşii. Dacă nu o ştiu, o spune cadrul didactic . Poeziile pot fi versifica ţii create de cadrul didactic în funcţie de ceea ce unllăreşte să transmită.

  • Alte jocuri mai « liniştite » sunt :
    Pictează păpuşa
    Pe o coală mare de hârtie cadrul didactic desenează o siluetă umană
    (băiat sau fată) căreia copiii Îi desenează cu Carioca (ori îi pictează) faţa, părul, Îmbrăcămintea, pantofii.
  • Puzzle-păpuşă
    După ce au pictat păpuşa, foaia este tăiată În mai multe bucăţi (după
    dorinţa copilului) şi transfrmata Într-un joc puzzle. Copiii fac schimb de jetoane şi rezolvă fiecare jocurile realizate de ceilalţi.
  •  Pune mâini păpuşii
    Silueta păpuşii de pe foaia de hârtie este completată şi colorată. Dar
    păpuşa nu are mâini. În locul lor sunt două perforaţii suficient de mari pentru ca un copil să-şi introducă prin ele două degete, « punând» astfel mâini păpuşii. Se pot desfaşura astfel conversaţii între diferitele păpuşi care isi mişcă mâinile. Se pot schiţa câteva scenete, actorii fiind aceste păpuşi.Păpuşile pot fi utilizate pentru a le facilita copiilor Înţelegerea sentimentelor şi emoţiilor, precum şi pentru a le oferi prilejul de-a vedea care ar trebui să fie modurile de exprimare a acestor emoţii / sentimente .
    Cadrul didactic găseşte ori inventează mici povestiri în care personajele sunt, de pildă, furioase. Păpuşile « discută » între ele, ca mediatori pentru propriile trăiri ale copiilor care le manevrează. Nu este nevoie de scenă, cortină ori marionete. Păpuşile vorbesc şi, prin ele, vorbesc copiii.

Păpuşile – ca şi alte jucării, de altfel- sunt utile în conştientizarea relaţiilor
spaţiale. De asemenea, ele pot fi utilizate în verbalizarea acestor relaţii în
diferite momente : înaintea acţiunii efective, în timpul acţiunii şi după ce
acţiunea a avut loc.
De pildă, utilizând trei rafturi ale bibliotecii sau rafturile pe care se
pun rechizitele ori jucăriile (orice mobilă reală sau de jucărie), cadrul didactic vorbeşte în timp ce acţionează : « Pun păpuşa cea mare pe raftul de sus », « Pun (păpuşa) băiatul pe raftul din mijloc », « Pun (păpuşa) bebe pe raftul de jos».

Jocurile puzzle

Pentru dezvoltarea percepţiei, pentru dezvoltarea mai ales a reprezefltărilor, pentru Înţelegerea relaţiei dintre parte şi Îtltreg, jocurile puzzle nu trebuie să lipsească din grădiniţă sau din şcoala primară. Acestea se găsesc fie în jocurile tridimensionale – cuburi (deşi imaginea propriu-zisă este bidimensională)
-, fie bidimensionale – plăcuţe din lemn sau carton gros, care
trebuie îmbinate pentru a obţine o imagine cu sens.

Deoarece nu este posibil ca jocurile din comerţ – concepute în primul
rând pentru distracţie – să acopere necesităţile educaţionale, jocurile puzzle pot fi confecţionate de cadrul didactic . Dacă acesta ştie să stabilească bune relaţii cu părinţii, în mod sigur ei îi vor putea fi de ajutor, cel puţin prin procurarea de materii prime, dacă nu şi prin lucru efectiv.
Nu este nevoie decât de carton (poate fi folosit cel din care sunt
făcute cutiile de ambalaj ale diferitelor produse), imagini din reviste vechi,
foarfece şi lipici. Dacă adultul are o oarecare îndemânare la desen, atunci
el trebuie să deseneze figurile respective ori să le coloreze (el, părinţii sau
copiii), să le taie apoi în bucăţi şi astfel să obţină un puzzle.
Mai întâi, copiii învaţă să rezolve situaţiile prezentate de diferitele
jocuri puzzle, de la cele mai simple la cele mai complexe :
figură unică Împărţită În două, trei, patru bucăţi regulate.

~ INFORMATII COMPANIE~

S.C. FOITE CU MIGALA SRL- D

C.I.F. 36816523

R.C. J29 /2120 /2016

ING BANK ROMANIA

IBAN: RO04INGB0000999906441639

 Jud. PRAHOVA, SAT CATINA, nr. 219, Comuna Floresti, cod postal 107258
  • Luni – Vineri — 09:00 – 22:00
  • Sambata – Duminica — 09:00 – 14:00
  • Mail: contact@bitilini.ro
  • Telefon: 0724.547.558

Related Post

Usi de interior- Usi-bune.ro

Posted by - februarie 13, 2018 0
Cele mai vechi usi in inregistrarile facute sunt cele reprezentate in picturile din mormintele egiptene, in care acestea sunt prezentate…

Leave a comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Loading...