Industria haute couture europeană- noua strălucire a acestei decade

107 0
loading...

Elita pasionată de modă investeste din nou în industria haute couture europeană, un sistem înfloritor după ce, în era precedentă, accentul fusese pus pe promovarea liniilor prêt-à-porter.

Reprezentând noua strălucire, această decadă este martoră la ascensiunea unei sfioase educatoare de grădiniţă, aparent modestă, până la cele mai înalte ranguri din familia regală britanică: Diana, prinţesă de Wales.

Aceasta a promovat iniţial designeri britanici, inclusiv pe Bruce Oldfield, care realiza haine pentru elita elegantă din Londra, apoi pe designerul britanic de origine franceză Catherine Walker.

Însă pentru vizita Dianei la Casa Albă în 1985, rochia de catifea lungă până la podea, albastru-închis, creată de Victor Edelstein a fost cea care a confirmat noul ei statut de vedetă globală a modei. Mai ales cand Diana a păşit pe ringul de dans în braţele vedetei de cinema John Travolta.

La Paris, Emanuel Ungaro, unul dintre pionierii haute couture din anii i960, şi-a orchestrat revenirea, şi ulterior succesul răsunător în Statele Unite, cu o colecţie seducătoare de ţinute de ocazie:

  • rochii de seară strâns înfăşurate pe corp,
  • cu fuste dantelate şi drapate pe diagonală şi decorate cu detalii de pliuri şi volănaşe.
  • Aceste rochii aveau totodată imprimeuri vibrante în combinaţii cromatice surprinzătoare care erau tipice pentru moda îndrăzneaţă a acelei decade:
  • turcoaz şi fucsia,
  • galben canar şi verde sticlă,
  • roşu aprins şi violet,
  • liliachiu şi ocru.

Una dintre contribuţiile importante la renaşterea haute couture a fost numirea, în 1983, a designerului de origine germană Karl Lagerfeld în funcţia de director artistic al aproape muribundei Case Chanel.

Responsabil iniţial doar pentru linia haute couture, în vreme ce colecţiile prêt-à-porter erau coordonate de Hervé Léger , Lagerfeld a preluat în scurt timp controlul asupra întregii producţii a casei. Astfel, a devenit unul dintre cei mai prolifici şi cei mai cunoscuţi designeri din lumea modei.

Renumit pentru coafura lui emblematică, cu părul pudrat cu alb şi prins în coadă, pentru ochelarii lui de soare şi dictatele lui de modă, Lagerfeld şi-a menţinut un stil personal disciplinat, alcătuit din cămăşi albe cu guler înalt şi costume negre, pe care l-a transpus şi în colecţiile lui, punând accentul pe monocromie.

A continuat tradiţiile casei Chanel de a crea costume din două piese (dreapta) şi petit noir (micuţa rochie neagră), injectând ironie în aceasta din urmă prin realizarea designului lui din vinii negru fetişist şi jerseu de poliester.

Lagerfeld a combinat disponibilitatea imediată a pieselor prêt-à-porter cu aerul luxos al ţinutelor haute couture, recunoscând cu fineţe nevoia de a continua tradiţiile haute couture de înaltă calitate a execuţiei şi exclusivitate.

Sub conducerea lui, casa Chanel a reimpus moda haute couture ca punct maxim al calităţii, exploatând pe deplin talentele atelierelor şi ale artizanilor lor.

Lagerfeld făcea trimitere la stilul definitoriu al lui Chanel şi parodia piesele ei cele mai reprezentative, subminând arhetipalul costum două piese Chanel confecţionat din lână bucle prin păstrarea sacoului fără nasturi, ţesut de mână, dar impunând în construcţia lui tweedul anilor 1980.

Şliţurile ambelor mâneci sunt înnobilate cu butoni auriţi şi legate cu şireturi înfăşurate, de aceeaşi culoare. Aceleaşi detalii îndrăzneţe apar şi pe buzunarele orizontale de pe piept. Acestea sunt amplasate de o parte şi de alta a tăbliei centrale şi fixate cu încă o pereche de butoni.

Accesorii de neinlocuit. Prim-planuri

PĂLĂRIA TOCĂ

Confecţionată din acelaşi tip de tweed, pălăria tocă e aşezată pe o parte, peste un păr pieptănat în sus într-o coafură lejeră. Pălăria e decorată cu o camelie artificială imaculată – un alt semn distinctiv Chanel—, prinsă în centrul unei funde plate de catifea neagră.

Lagerfeld supraîncarcă sacoul clasic, fără nasturi şi fără guler, cu o mulţime de perle supradimensionate, precum şi butoni aurii la buzunare şi manşete, care se întind de la încheietură până la cot. Fiecare buton e imprimat în relief cu logoul definitoriu.

PĂLĂRIA

Sofisticata pălărie cu fundă şi camelie devenită accesoriul arhetipal pentru păr propus de Chanel devine în interpretarea lui Moschino o zbenguială litorală cu jucării de plajă. Jucăriile de plastic gonflabile formează o grămadă înaltă, în echilibru pe capul modelului.

CROIALA ELEGANTĂ

Dincolo de frivolitatea stilului Moschinoseaflă un sacou fără nasturi, cu croi tradiţional, confecţionat din lână bucle de culoare crem, ornamentat ordonat cu un şiret negru contrastant aplicat pe partea centrală din faţă, pe buzunarele exterioare şi pe mânecile lungi până la încheieturi.

SCRISUL APLICAT

Moschino foloseşte umorul şi calambururile vizuale pentru a submina liniile clasice ale fustei. Imitând tiparul aurit al unei brăţări cu litere în lanţ, haina prezintă un „WHAAM!” aplicat în stilul artistului Pop Roy Lichtenstein.

Sending
User Review
5 (2 votes)
Loading...

Related Post

La un pahar de vorbe cu Ambart.ro

Posted by - august 17, 2018 0
loading... Pentru mulți, ritualul de dimineață nu ar fi complet,  fără o cafenea din apropiere.Cine se trezeste de dimineata, isi…

Leave a comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Loading...