Importanța echilibrului dintre viața profesională și cea personală

Munca este o parte importantă a vieții fiecăruia dintre noi. Câștigul financiar permite o mai bună calitate a vieții și conferă o oarecare siguranță pentru zilele negre care ar putea urma. În aceste condiții, separarea vieții profesionale de cea personală este tot mai dificilă. Cum să te abții de la a răspunde unui mesaj de serviciu, pe telefonul care se află lângă tine în timpul cinei în familie?

În acest articol poți afla de ce este important să echilibrezi cele două aspecte ale vieții tale – cel legat de job și cel legat de familie – și de ce ar trebui să ignori mesajul despre care spuneam ceva mai sus.

Cât de important este echilibrul?

În prezent, cele mai căutate companii sunt cele care îi încurajează pe angajață să mențină un echilibru între viața personală și cea profesională. Conform Oxford Economic, înlocuirea unui angajat cu experiență poate însemna, pentru o companie mare, un cost mediu de 35.000 euro și o perioadă de până la 28 săptămâni, pentru adaptare completă. Prin urmare, să ai angajați fericiți este mult mai ieftin!

În continuare, câteva beneficii ale echilibrului dintre viața de familie și carieră.

1.  Mai puține probleme de sănătate

Înainte de a discuta despre cum recunoști simptomele burnout-ului e mai bine să iei în calcul ce anume poți face ca să îl previi. Stresul de la serviciu, combinat cu suprasolicitarea, pun în pericol sănătatea fizică și psihică a angajatului.

Dezechilibrul între viața personală și cea profesională determină apariția de simptome care afectează calitatea vieții. Persoanele suprasolicitate se îmbolnăvesc mai ușor și au un risc crescut de a dezvolta afecțiuni respiratorii cronice sau atac vascular cerebral.

Un studiu cu 10.000 participanți a demonstrat că persoanele care petrec la birou 3 – 4 ore peste program au un risc de boli cardiovasculare cu 60% mai mare decat cele care nu fac ore suplimentare.

Atunci când oamenii sunt încurajați să aibă grijă de ei înșiși și să găsească echilibrul de care au nevoie, problemele de sănătate și absențele aferente se diminuează semnificativ.

2.  O mai bună implicare

Oamenii care se bucură de un echilibru adecvat între viața profesională și cea personală sunt mai fericiți, ceea ce îi face mai implicați și mai dedicați jobului. Conform statisticilor, nivelul de implicare a angajaților poate spori eficiența și productivitatea cu peste 50%.

Atunci când angajații sunt fericiți, își apreciază mai mult locul de muncă ce le facilitează această stare, prin urmare sunt mai dispuși să facă toate eforturile care țin de ei pentru ca lucrurile să meargă cât mai bine în continuare.

3.  O mai bună concentrare

Atunci când găsim un echilibru sustenabil între carieră și viața personală, avem un nivel sporit de control asupra propriilor abilități de concentrare. O echipă concentrată la sarcinile de serviciu este mai eficientă și mai utilă decât una în care membriii sunt în permanență distrași de problemele de acasă.

Companiile care încurajează acest gen de echilibru creează un mediu propice lucrului, în care fiecare angajat este concentrat la ceea ce are de făcut. Prin urmare aceștia sunt mai productivi și, implicit, aduc profit.

Cum îmbunătățești echilibrul între carieră și viața personală?

Există mici trucuri pe care companiile interesate de binele angajaților le pot folosi pentru a-i stimula pe aceștia să acorde importanță echilibrului în propriile vieți. Printre acestea se numără:

  • Încurajarea angajaților să își ia zile libere, concedii și vacanțe;
  • Implementarea pauzelor scurte pe durata zilei;
  • Consultarea angajaților în legătură cu lucrurile care i-ar ajuta să își găsească echilibrul;
  • Oferirea exemplului personal.

Viața noastră este împărțită, în mare, în 3 părți egale: timpul pe care îl dormim, timpul pe care îl dedicăm familiei și timpul pe care îl petrecem la serviciu. Pentru o viață împlinită, trebuie să găsești un echilibru între toate acestea.

Sursa foto: www.pexels.com

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

You cannot copy content of this page