Dezvoltare personala

  • Mesajul si feed-back-ul: unităţile comunicării
           Mesajul este unitatea de bază a comunicării, situat de fapt la intersecţia dintre comunicare şi reprezentarea realităţii. El poate fi alcătuit din cuvinte scrise sau rostite, imagini vizuale, muzică, zgomote, semne, simboluri, culori, gesturi etc. Suportul fizic al mesajului este oferit de canal, care îndeplineşte şi funcţia de cale de transport sau distribuţie a
  • COMUNICARE PROFESIONALA- Modelul lui Shannon
    Comunicarea a devenit una dintre temele predilecte ale cercetarii in societatea contemporana , Specialistii din diferite domenii studiaza  fenomenul comunicarii si propun modele de interpretare , grile de lectura a actelor comunicative sau ofera solutii si sfaturi pentru ameliorarea comunicarii. Ce inseamna a comunica? De ce este atat de dificil sa comunici ? Cum putem 
  • Infrastructura psihicului uman
    Psihologia ca ştiinţă independentă s-a constituit relativ târziu, „certificatul ei de naştere” fiind semnat în 1879, prin înfiinţarea la Leipzig de către savantul german, Wilhelm Wundt, a primului laborator bazat pe utilizarea metodei experimentale. Pentru prima dată, fenomenele vieţii psihice erau scoase din sfera simplelor descrieri şi speculaţii filosofice şi incluse în programul cercetării ştiinţifice
  • Concepte CHEIE in TERAPIA Cognitiv COMPORTAMENTALA
    Concepte cheie in Terapia Cognitiv Comportamentala Ce este si ce nu este TCC? Anumite zvonuri spun ca este cea mai eficienta forma de psihoterapie. Nu este adevarat. In continuare, la sectiunea concepte cheie in Terapia Cognitiv Comportamentala, veti afla cu ce mai exact se ocupa acest tip de terapie.TCC ESTE: una dintre cele mai cunoscute
  • Eficienta comunicarii- de ce este importanta comunicarea in forma scrisa?
        TIPURI DE COMUNICARE   Comunicarea verbala (prin semne verbala) Comunicarea orala – permite schimbul de mesaje prin dialog, intre di sau mai multi parteneri, care iau alternativ rolul de ascultator si de vorbitor: fata in fata, la telefon, posta voice-mail, etc; Comunicare in scris – mesaje scrise pe ambalajul produselor sau separat pe