Factorii care influenteaza deplasarea pacientului la cabinet din perspectiva interactiunii online medic-pacient

Scopul acestui articol este de a investiga factorii care influenteaza pacientii sa viziteze medicii fata in fata pentru consultatii din perspectiva interactiunii online medic-pacient.


Un rol important il are relatia performanta-evaluare-rezultat.
Consultatia online in domeniul medical a ajuns unul dintre cele mai populare servicii de sanatate si se dezvolta foarte rapid.
Dupa ce pacientul este consultat de catre medic in mediul online, il poate vizita ulterior pentru diagnostic si tratament suplimentar, in cazul in care pacientul are nevoie.
Astfel are loc o experienta interactiva online care le influenteaza pacientilor intentiile comportamentale offline.

Consultatiile medicale din mediul online reprezinta o industrie in curs de dezvoltare.


Telemedicina se refera la informatiile si serviciile de sanatate obtinute prin intermediul internetului, care permite pacientilor sa foloseasca:

  • forumuri
  • comunitati online
  • sisteme online de comunicare medic-pacient si alte sisteme avansate pentru a obtine asistenta medicala.
    GETVIG HEALTH este o platforma de servicii medicale si de asistenta medicala utilizata pe scara larga in Romania, prin intermediul careia activeaza peste 200 de medici si peste 200 de pacienti cu sute de servicii oferite acestora. Astfel, consultatia online in domeniul medical a devenit unul dintre cele mai populare servicii de sanatate online si se afla in continua dezvoltare. Medicii isi pot consolida relatia cu pacientii in acest fel.

Cum functioneaza?

Dupa ce pacientul consulta medicul online, acesta il poate vizita la clinica pentru diagnostic si tratament suplimentar, in cazul in care este nevoie.


Calitatea si procesele serviciilor sunt factorii cheie care influenteaza intentiile pacientilor de a continua sa consulte medicii online si sa-i viziteze apoi la cabinet sau in clinica.
Astfel, consultatia online poate convinge pacientul daca sa continue sa tina legatura cu medicul sau nu. Pe scurt, performanta in ceea ce priveste consultatia in mediul online poate influenta satisfactia pacientului si intentiile comportamentale ulterioare.


Majoritatea cercetarilor din acest domeniu au analizat in mai mare masura calitatea serviciilor online dar si efectul consultatiei medicale online asupra intentiilor comportamentale a pacientului.


Au fost analizate beneficiile si costurile mesajelor electronice medic-pacient si a fost sustinuta ideea ca instrumentele de comunicare online pot imbunatati calitatea ingrijirii datorita medierii facile dintre pacient si medic.
Din punctul de vedere al pacientului, cercetatorii au constatat ca un factor important care influenteaza intentiile pacientilor de a consulta medicii il constituie calitatea serviciilor.

O experienta negativa sau pozitiva in timpul consultatiilor online ar putea afecta intentiile comportamentale offline ale pacientilor. Daca acestia se simt relaxati si multumiti de serviciile telemedicale oferite, ei sunt mai deschisi pentru consultatiile fata in fata.

Ce factori pot motiva pacientii sa viziteze medicii fata in fata pentru consultatii?

Sunt trei etape cu un cadru de performanta-evaluare-rezultat care prezinta intregul proces de la consultatia online pana la consultatia la cabinet. Satisfactia pacientului este principala masura a etapei de evaluare, in timp ce relatia dintre intentia de consultatie online si intentia de consultatie fata in fata este considerat rezultatul.

Cadrul de performanta-evaluare-rezultat a fost dezvoltat pe baza teoriei actiunii rationale (TRA)


TRA sugereaza ca factorii externi influenteaza comportamentul individual prin influentarea variabilelor mediatoare: atitudinea sau normele subiective. Experienta pacientului a fost explicata ca un construct al atributului performanta.

Prin urmare, calitatea serviciilor joaca un rol important in performanta pe tot timpul unei consultatii medicale.


Satisfactia se refera la evaluarea serviciului de catre pacient iar rezultatul include intentia acestuia de a fi consultat online si ulterior fata in fata.
Performanta interactiunii online medic-pacient influenteaza evaluarea pacientilor si influenteaza in continuare rezultatul asteptat.

Efectul Halou


Cercetarea lui Thorndike (1920) mentioneaza efectul de halou si explica faptul ca evaluarea noastra generala a unei persoane este puternic influentata de modul in care simtim sau gandim despre caracterul acelei persoane.


In esenta, impresia generala a unui individ influenteaza evaluarea proprie a trasaturilor specifice ale individului.
Prin urmare, daca impresia unui pacient despre medic este buna, acesta va avea mai multe sanse sa aiba o parte de un consult online sau un consult fata in fata.


Un consult medical online satisfacator contribuie la sporirea intentiei pacientului de a se deplasa la cabinet.
Este folosit efectul halou pentru a explica relatiile dintre experienta online a pacientilor si intentiile comportamentale online si offline.

Performanta


Factorii care reflecta performanta consultatiei online sunt corectitudinea perceputa de pacient si calitatea serviciilor.
Atunci cand pacientii consulta un medic online, ei doresc un raspuns in timp util si precis. Pacientii ale caror solicitari sunt indeplinite se vor simti mai indreptatiti si acelasi lucru se va intampla si daca rezultatul consultatiei corespunde asteptarilor acestora.

Corectitudinea perceputa are un efect pozitiv asupra satisfactiei pacientului

Un alt factor de performanta este calitatea perceputa a serviciilor.


Aceasta include cinci dimensiuni:

  • – tangibiltate
  • – fiabilitate
  • – receptivitate
  • – asigurare
  • – empatie
    Structura in cinci dimensiuni a fost confirmata de multe studii. Unii cercetatori au adoptat structura bidimensionala:
  • – fiabilitate
  • – receptivitate
  • – asigurare
  • – empatie
  • – Fiabilitatea se adreseaza perceptiilor pacientului ca medicul ofera serviciul promis intr-o maniera care inspira incredere si face acest lucru la timp.
    – Capacitatea de reactie se adreseaza perceptiilor pacientului cu privire la intentia medicului de a ajuta, in detrimentul evitarii solicitarilor de oferire a ajutorului.
    – Asigurarea se adreseaza perceptiilor pacientului ca medicului insufla incredere prin comportamentul si capacitatea sa.
    – Empatia se adreseaza perceptiilor pacientului ca medicul ii acorda atentie individualizata si se concentreaza asupra intereselor lui pe toata durata consultiei online
    Pacientii se asteapta intotdeauna de la medici sa ofere servicii de incredere si prompte, diagnostice convingatoare si atentie. Daca pacientii considera ca serviciul de consultanta le satisface asteptarile, ei vor evalua calitatea serviciului ca fiind ridicata.

Concluzii si limitari

Cele patru dimensiuni ale corectitudinii procesuale, informationale, interpersonale si distributive, afecteaza in mod pozitiv corectitudinea perceputa in ansamblu.

De asemenea, asa cum era de asteptat, fiabilitatea, receptivitatea, asigurarea si empatia ofera calitate serviciului.

In acest articol am investigat pe scurt factorii care influenteaza intentiile pacientilor de a se deplasa la cabinet din perspectiva interactiunii online medic-pacient.

Modelul de la care am plecat a fost teoria corectitudinii, calitatea serviciului si efectul halou.
Deci, cu cat intentiile pacientilor de a utiliza consultatia online sunt mai puternice , cu atat intentiile lor sunt mai puternice si de a merge fizic la cabinet.
Comportamentul pacientului online si offline precum si intentiile sunt influentate de satisfactia acestuia fata de serviciul oferit.
Astfel, satisfactia pacientului este influentata de corectitudinea perceputa si de calitatea serviciilor.

Cercetarile viitoare ar putea investiga mai multe medii de consultare, cum ar fi SMS-urile, retelele sociale si platforme de emisiuni live. Acestea sunt, de asemenea, elementele cheie ale consultatiilor online.
Elementul cheie in acest articol il constituie platforma de consultatii online de medicina si telemedicina, GETVIG HEALTH-Cabinetul Virtual al Medicilor si Terapeutilor Profesionisti.


Aceasta platforma este prezenta atat in romania cat si in alte tari europene si are politici care pot influenta calitatea serviciilor oferite de medici precum si experienta online a pacientilor.

Pentru detalii si tipuri de consultatii online poti afla dand click pe link sau apeland numarul de telefon pentru suport: +40767534652.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

You cannot copy content of this page