0751707742 terapiionline@gmail.com

APARITIA MARKETINGULUI FARMACEUTIC: Functia de cumparare

Productia de medicamente pina la cel de al II-lea razboi mondial, nu depasea consumul.

     Capacitatile de productie erau limitate si contolul medicamentelor se facea numai in faza finala.

     Dupa razboi capacitatile de productie au crescut, au aparut si producatorii de medicamente generice.

     Productia a deposit consumul si a aparut necesitatea de a stabili o corelatie intre cele doua.

     Marketingul farmaceutic a aparut ca o necessitate de armonizare intre cele doua, adica intre PRODUCTIA si CONSUMUL de medicamente.

     Datorita faptului ca piata farmaceutica nu este o piata de libera alegere a consumatorului, marketingul farmaceutic prezinta unele PARTICULARITATI care il diferntiaza de marketingul obisnuit.

  • Producatorul nu poate genera “cerere”(raspindirea bolilor in populatie) de medicamente.
  • Productia si comercializarea nu este libera, ci presupune obtinerea in prealabil a autorizarii si inregistrarii.
  • Majoritatea medicamentelor se elibereaza numai cu prescriptie medicala(etice).
  • Medicamentele care se elibereaza fara prescriptie medicala( O.T.C.), sunt supuse unui proces strict de control din punct de vedere al reclamei pentru publicul larg.
  • Stabilirea pretului nu este liber (Consiliul concurentei, Ministerul sanatatii intervin in reglementarea pretului)
  • Distributia nu este libera, ea trebuie sa parcurga obligatoriu mai multe etape: producator- depozit farmaceutic-farmacie.
  • Realizarea unui medicament nou necesita ani de munca. Elaborarea unui dosar farmaceutic si obtinerea avizu-lui de fabricatie dureaza 8-10 ani.
  • Dupa introducerea in practica medicala, un medicament este tinut toata viata sa sub control sever( producato-rul prin Departamentul de control al calitatii analizeaza fiecare lot fabricat si A.N.M.-ul).
  • Industria farmaceutica realizeaza medicamentul, care este un produs diferit de alte produse de pe piata, el nu este cumparat liber si nici de placere.
  • Piata farmaceutica este o piata de prescriere a medicamentului si nu una de cumparare, nu utilizatorul este cel care decide. Un ansamblu de reglementari, restring cimpul de actiune al consumatorului( exemplu medica-mentele etice). Pentru O.T.C., consumatorul are libertatea de alegere, insa producatorul se supune unor regle-mentari in ceea ce priveste reclama si publicitatea care este avizata de A.N.M.(Agentia Nationala a Medica-mentului), iar la medicamentele cu prescriptie, reclama si publicitatea este adresata medicilor si farmacistilor.

   FUNCTIA  DE  CUMPARARE

     Functia de cuparare a unui produs farmaceutic este realizata prin contributia a patru factori:

  1. MEDICUL- care pune diagnosticul si prescrie tratamentul.
  2. FARMACISTUL- care elibereaza medicamentul si consiliaza pacientul.
  3. PACIENTUL- beneficiarul medicamentului si al serviciilor farmaceutice.
  4. INSTITUTIILE GUVERNAMENTALE(C.N.A.S. si C.J.A.S.) care achita partial medicamentele consummate de pacient, conform legislatiei din Romania.

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You cannot copy content of this page