0751707742 terapiionline@gmail.com

Sunt legumele congelate și conservate la fel de sănătoase ca și cele proaspete?

Știm cu toții că avem nevoie de aport de vitamine și minerale la fiecare masă, acestea putând fi obținute numai din consumul de fructe și legume.

Totuși, de la spălarea acestora de impurități, până la decojirea sau tăierea acestora, prepararea legumelor proaspete presupune multă muncă – mai ales dacă nu ai timp sau energia necesară.

De aceea, mulți dintre noi apelăm la legume care pot fi cumpărate la cutie sau congelate în pungi.

Beneficiile legumelor congelate și conservate, din punctul de vedere al economiei de timp, sunt destul de evidente. Ambele opțiuni prezintă legume pre-tocate, dar nu și preparate. Conservele de legume sunt uneori gătite în prealabil, ceea ce înseamnă că trebuie doar încălzite înainte de a fi servite.

Beneficiile și ușurință stocării acestora sunt și ele ușor de văzut. Legumele conservate pot stă în cămară ani de zile, în timp ce legumele congelate pot fi păstrate în congelator timp de aproximativ un an.

Dar, deși este cu siguranță mai convenabil, legumele conservate și congelate sunt la fel de sănătoase că legumele proaspete? Și dacă da, care dintre aceste două variante este o alegere mai bună decât cealaltă?

Cum sunt preparate legumele conservate

În timpul procesului de conservare, legumele sunt spălate, tocate și apoi încălzite pentru a distruge agenții patogeni de origine alimentară înainte de a sigilă cutia.

„Există mai mulți pași până la conservare, dar vestea bună este că substanțele nutritive și vitaminele liposolubile, precum vitaminele A, D, E și K, sunt toate păstrate în timpul acestui proces. În plus, căldura aplicată poate avea că rezultat antioxidanți suplimentari, aceștia fiind eliberați din anumite legume, cum ar fi roșiile și porumbul „, explică dieteicienii.

Acest lucru înseamnă că, în cazul conservelor vegetale, puteți beneficia de un timp de valabilitate prelungit, de o mulțime de substanțe nutritive și de potențial mai mulți antioxidanți decât ceea ce se găsește în fructele proaspete și crude.

Totuși, ceea ce nu puteți găși în conservele cu legume sunt câteva dintre vitaminele solubile în apă pe care le conțîn inițial legumele proaspete.

„Căldura ridicată utilizată înainte de sigilarea cutiei poate deteriora unele vitamine solubile în apă sau hidrosolubile, inclusiv vitaminele B și C”. „Cu toate acestea, metodele obișnuite de gătit, cum ar fi aburirea, coacerea și fierberea, au același efect și asupra legumelor.”

În cele din urmă, există un lucru (potențial nesănătos) pe care îl puteți găși în anumite cutii de legume: multă sare.

„Sarea este un conservant adăugat în timpul procesului de conservare. Deși poate ajută la păstrarea aromei și texturii legumelor, consumul de cantități mari de sare poate fi nesănătos”, avertizează specialiștii. „Din fericire, îți poți da seama cu ușurință de sarea găsită în conservele de legume.”

Pentru început, verificați întotdeauna eticheta înainte de a prepară legume conservate.

Dacă este adăugată sare, evitați să adăugați sare suplimentară în vas. Dacă există sare în exces, scurgeți recipientul de orice lichid și clătiți legumele cu multă apă înainte de a le adăuga în vasul dumneavoastră.

În ceea ce privește legumele congelate

Similar legumelor conservate, legumele congelate au un cost redus și sunt destul de stabile.

Mai mult, procesul de înghețare este foarte favorabil legumelor, nutrienții, vitaminele și mineralele fiind bine păstrate. De fapt, legumele congelate pot fi de fapt mai hrănitoare decât cele proaspete, în unele cazuri.

„Congelarea este că butonul de pauză al naturii. Deoarece aceste legume sunt congelate rapid la vârful densității lor de nutrienți, ele pot avea de fapt profile nutritive mai ridicate decât legumele proaspete care au stat în magazinul alimentar pentru o vreme”. 

„Și păstrarea câtorva pungi de legume congelate în congelator este o modalitate excelentă de a avea la îndemână legume întregi, fără a fi nevoie să vă faceți griji cu privire la gătitul lor înainte de a fi consumate”.

Totuși, ceea ce va trebui să aveți în vedere cu legumele congelate este că acestea să nu fie consumate la cină, deoarece conțîn adesea cantități excesive de sare că și conservant și, spre deosebire de legumele conservate și, mai mult, nu există nici o modalitate de a reduce această cantitate de sare.

Legume conservate versus legume congelate versus legume proaspete – contează când vine vorba de legume?

Din fericire, această întrebare are un răspuns simplu.

Dieteticienii spun că cea mai sănătoasă alegere este oricare dintre opțiuni care vă ajută să vă asigurați un aport ridicat de legume în fiecare zi – indiferent dacă sunt proaspete, conservate sau congelate.

„Legumele proaspete au adesea cel mai bun gust, mai ales dacă legumă este în sezon. Dar vestea bună este că valoarea nutritivă a unei legume nu este redusă nici în timpul procesului de conservare, nici în timpul congelării – făcând legume conservate sau congelate la fel de sănătoase că și cele proaspete.

De asemenea, nu există nici o diferența în ceea ce privește beneficiile pentru sănătate dacă alegeți legume congelate în locul conservelor sau invers, atâta timp cât țineți cont de conținutul de sare înainte de a le găti „.

 „Cea mai bună opțiune, atunci când alegeți între legume congelate, proaspete sau conservate este ceea ce funcționează cel mai bine pentru dumneavoastră, rutină și familia dumneavoastră, astfel încât să puteți pur și simplu să aveți un aport crescut de legume.”

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You cannot copy content of this page