Sfaturi si trucuri: valoarea culorilor si combinatii de culoare pentru un MACHIAJ care te avantajeaza

Pielea este un organ care potejează organismul: este o barieră între organism şi mediu extern. La adulţi, pielea are o suprafaţă de 1,5-2 m2 , iar masa ei se ridică, luând în considerare şi hipoderma, la 18-20 kg. Grosimea pielii este de 0,5-4 mm – cel mai groasă în palmă şi pe tălpi (do 80µm) şi cel mai subţire pe abdomen (6-36µm). Grosimea hipodermei (ţesutul adipos) se modifică cu odată cu vârsta, se modifică de asemenea în funcţie de sex, hrană şi condiţiile de viaţă.

 
Datorită permanentei regenerări, pielea apără organismul de căldură şi de frig, de loviturile mecanice, soluţiile chimice şi de factorii fizici, de paraziţi şi microorganisme etc. Modul de alimentare şi condiţiile de viaţă influenţează aspectul pielii. În stare ideală, pielea este delicată şi netedă – aşa cum se prezintă pielea copilului sănătos.

Pielea are o textură unică, specială, care se compune din linii care corespund porilor pielii. Acest desen este caracteristic fiecărui individ, mai ales pe degete. Majoritatea cutelor şi a încreţiturilor se datorează contractării şi decontractării muşchilor, au caracter funcţional, cu timpul devenind permanente. Astfel apar ridurile de expresie.

Culoarea pielii depinde de grosimea epidermei, de cantitatea de pigment. La persoanele cu piele albă, pielea este mai deschisă la culoare la femei decât la bărbaţi, iar în copilărie mult mai deschisă la culoare decât la maturitate.
Pielea este elastică şi flexibilă. Odată cu trecerea timpului, prin procesul de îmbătrânire, se reduce elasticitatea şi flexibilitatea pielii.

Arta machiajului , ca in orice alta forma de arta de altfel este teoria culorii. Intelegand principiile de baza va va ajuta sa faceti o combinatie buna de culori in functie de lookul pe care il doriti.

Culorile primare sunt cele care nu pot fi facute [reproduse]amestecand alte 2 culori. Acestea sunt rosu, galben si albastru.

  Culorile secundare sunt create prin amestecarea a 2 din culorile primare
     verde=galben +albastru
    portocaliu=galben+rosu
        violet=rosu +albastru

Culorile tertiare sunt obtinute prin mixarea culorilor primare si secundare in cantitati egale
   kaki=galben+verde
   turcoise=verde +albastru
         plamaniu=violet+rosu

Alb si negru nu sunt considerate culori. De fapt negrul este absenta luminii. Toate lungimile de unda nu sunt absorbite , insemnind ca nu exista o reflexive a luminii sau a culorii. Albul,pe celalalta parte este reflexia totala e luminii ,lungimilor de unda si culoare. Griul este obtinut din amestecarea albului cu negrul.

Valoarea culorii

   Tenta este o nuanta [valoare] mai ridicata a culorii, orice culoare plus alb de exemplu ;  rosu+alb= roz,  deci roz este o tenta a rosului.

Umbra este valoarea mai scazuta. Orice culoare plus negru.

De exemplu, Rosu +negru =burgundy deci burgundy este o umbra a rosului.
 

     Combinatii de culoare


1.  monocromatic =o culoare cu variatie de luminozitate si intunecime.  De exemplu: roz ,rosu , burgundy.

2. analog =culori care sunt  una langa cealalta in roata culorilor.  De exemplu: rosu , rosu-portocaliu, portocaliu.
3. triadic =trei culori care sunt la distante egale in roata culorilor.  De exemplu: verde ,violet , portocaliu
 

4 . complementare  = doua culori care sunt direct in opozitie una fata de cealalta.  De exemplu: rosu –verde , portocaliu-albastru , galben-violet. Cand culorile complementare sunt puse una peste cealalta se neutralizeaza. Cind sunt una langa cealalta , efectul se intensifica.

5. tetradic= sunt oricare 4 culori  cu o legatura logica pe roata culorilor. Exemplu: albastru-portocaliu, galben –violet.

Cum se face ca spranceana perfecta sa prinda forma

Localizeaza trei puncte centrale de-a lungul liniei spranceanei urmand acest exercitiu rapid:

Punctul A: tine un creion sau o periuta vertical, in sens opus partii nasului, observand unde intalneste spranceana. Acolo ar trebui sa inceapa spranceana

Punctul B: tine un creion in sens opus narilor si muta-l in diagonala peste jumatatea dinafara a irisului ochiului. Observa  unde creion intalneste spranceana. Acesta este cel mai bun loc pentru varful arcuirii. Daca pensezi de la punctul A catre punctul B,subtiind usor catre varf, vei crea forma perfecta.

Fata cu forma rotunda este considerata ca fiind fara unghiuri

Fata cu forma patrata este considerata ca fiind o forma de fata osoasa. O arcuire a sprancenei definita, distrag atentia de la linia patrata a maxilarului catre spranceana.

Fata in forma de inima este considerata a fi lata la nivelul fruntii. Fata in forma de inima cere o fina arcuire a sprancenei fata unghiuri drepte, ca in imaginile care arata spranceana fin arcuita, ca sa contracareze unghiul ascutit al barbiei.

Sprancenele drepte maresc partea de sus a fetei, facand-o sa para chiar mai mult triunghiulara.

Fata in forma de diamant este considerata a fi lata la nivelui oaseler obrajilor. O arcuire a sprancenei definita distrage atentia de la partea centrala a fetei lata, ca in imaginile care arata spranceana arcuita fin si spranceana arcuita ascutit.

Sprancenele drepte directioneaza ochii si pe o parte si pe cealalta, facand ca latimea sa fie mai usor remarcabila

 Forma de fata lunga este considerata a fi o forma de fata ingusta. Sprancenele drepte, ca in imaginile care le arata, directioneaza ochiul si pe o parte si pe alta, adaugand latime fetei.

Sprancenele arcuite sus si cele arcuite ascutit, ca in imaginile care arata spranceana in unghi drept si spranceana medie vor face ca ochii sa fi directionati in partea de sus a fetei, fapt care ii lungeste fata.

Forma de fata ovala este considerata a fi echilibrata si i se potriveste orice forma a sprancenelor.

Culoarea

Numim culoare percepţia de către ochi a uneia sau a mai multor frecvenţe (sau lungimi de undă) de lumină. În cazul oamenilor această percepţie provine din abilitatea ochiului de a distinge câteva (de obicei trei) analize filtrate diferite ale aceleiaşi imagini.

Culoarea nu trebuie confundată cu lungimea de undă, noţiune fizică.

Ştiinţa culorii, denumită şi cromatică, include percepera culorii de către ochiul uman, originea culorii în diversele materiale, teoria culorii în artă şi aspectele fizice ale culorii în spectrul electromagnetic.

Cu ajutorul pensulei vei controla mult mai bine intensitatea culorii fardurilor

Estompeaza linia astfel trasata, mai intai pe toata lungimea ei si apoi intinde umbra inspre arcada.

Daca trecerea de la culoarea inchisa la cea deschisa nu este brusca, te poti declara multumita de machiaj.

Cand capeti mai multa experienta, poti incerca tehninca degradeului si cu trei culori, iluminand arcada cu cea mai deschisa dintre ele.

Sa ne jucam de-a culorile


Astfel poti sa te joci cu culorile facand combinatii complexe de farduri: culoarea deschisa auriu si culoarea inchisa albastru sau verde inchis pe fond roz. Te mai poti folosi de contrastul de complementaritate pentru a-ti pune in valoare culoarea irisului.

Daca ai ochii verzi, iti sta bine cu tot ce este derivat din rosu. Ochii tai vor parea si mai albastri cand ii invalui in tonuri calde de galben.

Nu intra in panica! Nu o sa folosesti niciodata in machiaj direct rosu sau galben, in forma lor pura, ci tonurile derivate respectiv roz, lila, violet (rosu) si auriu, crem, caisa sau piersica (galben).

Renunta la culorile posomorate de gri inchis si maro cand ai ochii caprui. Irisul maro va parea mult mai clar si mai cristalin cand ii folosesti un mascara negru si un creion dermatograf negru.

Maro nu are complementara, si practic poti incerca orice culoare. Tonuri care stau cel mai bine ochilor caprui sunt cele aprinse de bordo, pruna, si maro roscat teracota.

Buzele si rujurile necesare

 Buze lungi si pline – Aplica peste buze un strat subtire de fond de ten si de pudra si traseaza un nou contur al buzelor cu 1-2 mm in interiorul conturului natural. Evita rujurile grase sau pe cele lucioase, caci acestea maresc volumul buzelor. Opteaza pentru un ruj intr-o nuanta mata si deschisa sau aplica peste ruj putin pudra.

Buze scurte si carnoase – Pentru a crea senzatia de alungire a buzei superioare, contureaza V-ul mai jos, dar mentine-l paralel cu cel natural. La buza superioara, depaseste usor colturile. La buza inferioara, traseaza linia in interiorul conturului natural, dar prelungeste-o inspre colturi. Opteaza pentru un ruj mat. Conturul trebuie sa depaseasca cu 1 mm conturul natural al buzelor.

Buze foarte mici – Machiajul corector al buzelor mici trebuie sa suplineasca lipsa volumului buzelor. Alege un ruj colorat, lucios, in nuante deschise, un ruj care sa nu fie mat si aplica-l cu ajutorul unei pensule. Dupa ce ai indepartat surplusul de ruj cu un servetel de hartie, aplica un strat subtire de pudra incolora si apoi cel de al doilea strat de ruj.

Buze lungi si subtiri – In cadrul buzei superioare, executa un contur peste cel natural, accentuand usor V-urile buzei. La buza inferioara, poti sa incepi sa trasezi conturul de la mijlocul buzei, depasind conturul natural (nu exagera insa) si treptat du-te cu linia conturului inspre colturile buzei. Liniile nu trebuie sa fie exacte. Pentru buze subtiri si lungi, alege culori vesele, insa nu tipatoare. Pentru ca buzele sa para mai pline, poti aplica un strop de gloss intr-o nuanta mai deschisa decat rujul in mijlocul buzei superioare si al celei inferioare.

Buze drepte, fara forma – Buzele fara forma, orizontale, le intalnim de obicei in cazul tipului de fata patrata, cu maxilarele proeminene. In cazul buzei superioare, conturul corector trebuie sa fie arcuit, iar in cazul celei inferioare mai putin arcuit.

Buze cu colturi descendente – In ceea ce priveste buza superioara, linia corectoare a acesteia este trasata depasind usor V-ul si continuand pe linia naturala a buzelor. La colturile buzei superioare insa, linia trebuie intrerupta. Conturul corector al buzei inferioare trebuie sa fie usor rotunjit si sa depaseasca conturul natural al buzei astfel incat sa creeze impresia de alungire si latire.

Ochii si machiajul lor

Ochii sunt „poarta sufletului”, de aceea ei sunt foarte importanti in vederea obtinerii unui machiaj cat mai perfect.

Machiajul corector al ochilor este realizat cu ajutorul fardului de pleoape, care se prezinta intr-o gama din ce in ce mai variata, plina de nuante si cu ajutorul unui creion dermatograf folosit pentru conturarea ochilor, cu un tus lichid care se aplica folosind o pensula si cu ajutorul rimelului.

Ochii migdalati reprezinta idealul, in ceea ce priveste frumusetea ochilor, si de aceea forma lor nu trebuie modificata prin machiaj. Fardul de pleoape e recomandat sa fie cat mai apropiat de culoarea irisului.

In cazul ochilor rotunzi, fardul de pleoape se aplica numai pe pleoapa superioara, urmarind conturul ochilor pana la mijlocul pleoapei. Apoi se traseaza o linie orizontala care depaseste coltul extern al ochilor. Linia de contur porneste de la mijlocul pleoapei, apoi se traseaza o linie orizontala, lasand un spatiu pana la marginea genelor, zona care se umbreste cu tus. Genele vor fi periate catre exterior, iar rimelul se accentueaza de la partea cea mai ridicata a pleoapei pana la coltul extern al ochiului unde se insista mai mult pentru a obtine o alungire a ochilor.

Daca aveti ochii proeminenti se va folosi un fard de pleoape mai inchis pe toata suprafata dar mai ales pe partea bombata. Daca pleoapa inferioara este si ea proeminenta se va machia cu acelasi fard inchis la culoare. In aceasta situatie, creionarea se face numai la unghiul extern al ochiului. Rimelul, de preferinta maro, va fi aplicat pe toata lungimea genelor.

In cazul ochilor adanciti in orbite, fardul de pleoape va fi mai deschis si se va aplica si pe pleoapa inferioara. Fardul va fi mai accentuat catre extremitatea ochilor si mai estompat catre sprancene. Linia de contur ce porneste de la coltul interior al ochilor si va fi, la inceput, mai subtire si se va ingrosa pe masura ce ne apropiem de extremitatea ochilor. Spatiul dintre marginea pleoapei si linia de contur se va umple cu un fard deschis la culoare sau cu un tus alb.

Daca aveti ochii mici, linia de contur se realizeaza usor ascendent, la 1-2 mm de marginea genelor, catre marginea exterioara a ochiului. Rimelul se va aplica pe varful genelor, prin miscari drepte de jos in sus.

Daca aveti ochii descendenti, se va urmari atenuarea liniei descendente cu ajutorul fardului de pleoape care se va aplica din mijlocul pleoapei sub forma unei linii orizontale care va depasi coltul exterior. Cu ajutorul creionului de contur se va trasa o linie orizontala care de asemenea va depasi comisura ochiului. Spatiul dintre marginea pleoapei si conturul trasat se va umbri cu un fard deschis. Genele se vor rimela usor numai la varf la coltul extern al ochiului. Din mijlocul genelor pana spre coltul extern se vor rimela puternic imprimandu-le o curba ascendenta.

In cazul in care ochii sunt prea apropiati, se vor folosi doua nuante de fard, unul deschis care se va aplica pe jumatatea interna a pleoapei superioare si unul mai inchis pe cealalta jumatate, estompandu-se spre sprancene. Rimelul se va aplica prin miscari oblice de jos in sus catre exterior.

In situatia in care ochii sunt prea departati se va folosi un fard mai inchis la culoare pe jumatatea interna a pleoapei superioare si unul de nuanta mai deschisa pe cealalta jumatate.

Fondurile de ten corectoare lichide



Fluide si cu o putere de acoperire medie (14% pigmenti), fondurile de ten corectoare fluide sunt usor de aplicat si permit obtinerea unui ten perfect, cu un finisaj mat si uniform. Textura lor oil-free este potrivita pentru toate tipurile de ten, fiind suficienta adaptarea bazei de machiaj. Aceasta este foarte delicata si blanda, garantand o tinuta buna a machiajului care rezista la apa, transpiratie si transfer.

Aplica fond de ten pe varful degetelor si repartizeaz-o pe primele doua degete. Apoi, prin atingere aplica fondul de ten pe ansamblul fetei, netezind uniform din interiorul spre exteriorul fetei, fara a uita de gat.
pensulele corectoare
                                                                           
Pigmentii pensulelor corectoare (aproximativ 15%) fac posibila atenuarea imperfectiunilor lejere pana la moderate. Textura lor fluida le face foarte usor de aplicat si permite mascarea micilor imperfectiuni dintr-un singur gest: pensula coreactoare beige este ideala pentru a ascunde cearcanele, petele brune si pentru a ilumina zonele umbrite, iar cea verde este indispensabila pentru a atenua rosetile lejere.

Este suficient foarte putin produs corector pentru a neutraliza o imperfectiune; sunt foarte concentrate in pigmenti. Este de preferat sa aplici batoanele corectoare cu degetul. In acest caz incalzeste produsul cu degetul pentru o aplicare ideala (pensulele pot fi folosite directe pe zonele de machiat). Aplica corectorul pe zona de corectat prin mici atingeri, tapotand fara a freca sau netezeste pana la obtinerea unei culori gri.

Pensula corectoare beige:
in cazul cearcanelor: aplica produsul cu ajutorul unei pensule din unghiul intern al ochiului spre partea scobita a cearcanelor. Pete brune si cicatrice: aplica produsul cu pensula pe imperfectiunile de corectat.

Linii de expresie/efect de iluminare: aplica intre sprancene, de-a lungul silonului nasogenian si in scobiturile barbiei pentru a lumina zonele umbrite si a da un efect de luminozitate intregii fete. Oricare ar fi imperfectiunile, estompeaza tamponand cu degetul. Fixeaza cu pudra mozaica translucida.

Pensula corectoare verde:
aplica produsul cu ajutorul pensulei direct pe roseata. Estompeaza prin tapotare cu degetul. Acopera apoi cu fondul de ten corector fluid.



Batoanele corectoare



Special formulate pentru a neutraliza imperfectiunile severe, batoanele corectoare mascheaza defectele gratie pigmentilor:

nuanta verde camufleaza roseata severa (post-operatorii, cicatricele recente, cuperoza, micile vase aparente, cosurile, petele de nastere);

nuanta galbena disimuleaza cearcanele vinetii, varicele si corecteaza excesul de albastru al pielii (echimoze, vanatai).

Aplica nuanta galbena sau verde a batonului cu atingeri mici pe zona de mascat pana la obtinerea unei nuante gri. Aplica apoi fondul de ten fluid sau crema de ten compacta prin tapotari lejere pentru a nu sterge corectura.


Pudrele mozaicate



Pudrele mozaicate permit fixarea machiajului, matifierea si infrumusetarea tenului:

pudra mozaicata translucida matifiaza tenul si fixeaza machiajul;

pudra mozaicata bronzanta se aplica ca blush pentru a sculpta machiajul.

Ia pudra cu ajutorul unei pensule mari rotind-o in capac si tapoteaza pe mana pentru a elimina excesul. Aplica pudra translucida pe toata fata sau pudra bronzanta doar pe pometi, frunte si barbie. Fetele tinere care au pielea grasa sau cu tendinte acneice pot utiliza pudra singura, cu ajutorul unei dischete demachiante, care va fi aruncata dupa fiecare utilizare.

Chiar daca n-ai buzele perfecte, rezultatele machiajului corector pot fi spectaculoase!

NEGOCIAT.RO SRL

Suport Clienti: Suna Acum 0358 403 403

suport@negociat.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

You cannot copy content of this page