0751707742 terapiionline@gmail.com

Mobbingul: cum faci față situațiilor presante de la locul de munca?

Mobbingul: cum faci față situațiilor presante din cabinet?

 

In timp ce unii pacienți vin la psiholog cu autodiagnstic creand situatii dificil de gestionat, putem avea de-aface si cu parinti care isi aduc copiii la psiholog pentru a le oferi un suport psihologic din dorinta obtinerii unui anumit rezultat, cum ar fi promovarea unui examen. In ambele cazuri trebuie sa distingem foarte bine motivele pentru care acestia ajung in cabinet. Precum și sa-i intrebam pe parinti ce au observat in prealabil la comportamentele copilului lor. Mobbingul: cum faci față situațiilor presante din cabinet?

Majoritatea părinților vor pur și simplu să facă tot ce pot pentru a-și ajuta copiii să învețe sau să-și îmbunătățească capacitatea de a reusi in diverse situatii solicitante ale vietii. Dar exista si ocazii în care iti poti da seama că un părinte dorește un aumit rezultat, fie că este vorba de promovarea unui  examen sau de obținerea unui suport care să ofere copilului un impuls competitiv.

Care este cea mai buna modalitate din punct de vedere etic de a gestiona așteptările si situația?-Mobbingul: cum faci față situațiilor presante din cabinet?

 

Psihologii se pot confrunta și cu scenarii mai subtile în care părinții exercită presiuni, chiar și inconștient și cu bune intenții, în timpul procesului de testare. Părinții cred că un anumit psihodianostic va aduce beneficii parcursului educațional al copilului lor. Aceste situatii pot apărea si în alte circumstante, cum ar fi evaluarea pentru obtinerea custodiei copilului.

Ceea ce este comun acestor scenarii reprezinta „existenta unei nevoi de informație care ar putea fi deblocata in anumite situatii”.

În unele cazuri, evaluările se pot termina în nuanțe de gri.

Un copil poate avea unele trăsături ale unei tulburări de anxietate sau tulburări de hiperactivitate cu deficit de atenție (ADHD), dar nu la acel nivel incat sa îndeplineasca criteriile de diagnostic. Acest lucru poate face părinții sa se simta frustrati si sa creada că el are nevoie de mai mult ajutor educațional.

De asemenea, este posibil ca parintii să fi plătit testul de evaluare și să fi anticipat obținerea raspunsurilor favorabile cererii lor.

In general, foarte rar se intampla ca o familie sa pune presiune in acest fel pe psiholog. Insa este posibil ca  unele persoane sa  simta nevoia unui răspuns iar apoi sa își fixeze asteptarile asupra psihologului crezand ca acesta le poate oferi rezultatul pe care si-l doresc.

Stabilirea așteptărilor. Mobbingul: cum faci față situațiilor presante din cabinet?

 

Pentru a evita problemele ulterioare, este vital pentru psiholog să se asigure că părinții înțeleg din timp modul în care funcționează procesul de testare. Asfel, rolul psihologului este de a privi „unde converg datele”.

De asemenea parintii trebuie intrebati in mod direct: „Ce sperați să obțineți din această evaluare?” Trebuie luati in considerare si indicii de motivatie.

De exemplu, părinții pot descrie modul în care își doresc informații despre stilul de învățare al copilului lor. Acest lucru este destul de diferit de un părinte care spune unui psiholog: „Ne gândim cu adevărat că copilul nostru are ADHD, dar școala nu va oferi resurse care să susțină acest lucru”.

Chiar dacă o evaluare nu oferă un diagnostic, este valoros să descoperiți informații despre punctele tari și punctele slabe ale procesului de învătare al unui copil.

Un psiholog face recomandări părinților cu privire la ceea ce este în interesul superior al copilului, cum ar fi timpul pe care il poate petrece fiecare părinte cu copilul. În acest proces emoțional și complex, chiar și psihologii cu mare experiență se pot confrunta cu o presiune externa.

De exemplu, într-o situație în care un părinte acuză abuz, iar celălalt părinte neagă acuzațiile și afirmă că sunt false, îi îndepărtează de copilul lor.

Cu intensitatea emoțiilor care pot apărea în aceste cazuri, există puncte oarbe pe care oricare dintre noi le poate avea.

Gestionarea dezamăgirii

 

În unele cazuri, scorurile copilului la IQ sau la alte teste academice s-ar putea să nu fie suficient de mari pentru admiterea la o școală sau la un program pe care părinții îl aveau în vedere. Sau exista cazuri in care părinții vor ca adolescentul lor să fie reevaluat pentru o tulburare de învățare existentă înainte de a începe facultatea, astfel încât să poată primi diferie beneficii, dar o nouă evaluare arată că elevul nu mai îndeplinește criteriile pentru handicap.

In orice caz vom face tot ce tine de expertiza noastra.  Dar nu putem generaliza acest aspect deoarece judecățile și concluziile noastre se bazează pe observații științifice și profesionale.

Psihologii vor in general doar să fie de ajutor. Uneori, această dorință de a ajuta poate conduce oamenii pe un teritoriu incomod si astfel se poate ajunge la situatii dificile.

Sursa: APA.org

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You cannot copy content of this page