• Email: terapiionline@gmail.com
  • Address: Iasi, Romania

Email! terapiionline@gmail.com

Eficienta comunicarii- de ce este importanta comunicarea in forma scrisa?

 

 

TIPURI DE COMUNICARE

 

  1. Comunicarea verbala (prin semne verbala)
  2. Comunicarea orala – permite schimbul de mesaje prin dialog, intre di sau mai multi parteneri, care iau alternativ rolul de ascultator si de vorbitor: fata in fata, la telefon, posta voice-mail, etc;
  3. Comunicare in scris mesaje scrise pe ambalajul produselor sau separat pe o coala de hirtie, posta electronica, fax, messenger, forum, retele de socialzare, documente scrise, etc.
  4. Comunicarea non-verbala – este ansamblul elementelor non-verbale, instrumentele sale de realizare fiind constituite din elementele paralingvistice: limbajul trupului (postura, gesturile, mimica, expresia fetei, expresia ochilor) spatiului, timpului, tacerii, lucrurilor, culorilor. Ponderea acesteia este foarte mare, peste 90%

     Cea mai buna forma de comunicare este cea fata in fata (orala), consistenta mesajelor fiind mult diminuata in cazul celorlalte forme de comunicare.

     Mesajul scris. Caracteristicile pe care trebuie sa le posede un mesaj scris pentru a fi eficient sunt urmatoarele: sa fie usor de citit, sa fie corect, sa fie adecvat directiei de transmitere, sa fie bine gindit.

 

 

 

COMUNICAREA ORALA COMUNICAREA SCRISA
Are grad ridicat de personalizare Are grad ridicat de formalizare
Feedback-ul apare imediat Feedback-ul este intirziat
Nu se inregistreaza Ramine o inregistrare (permanenta)
Este eficienta pentru mesajele simple Este eficienta pentru mesajele complexe
Apare o pierdere de acuratete a mesajului Pastreaza acuratetea mesajului
Informatie non-verbala disponibila Informatie non-verbala indisponibila sau redusa

     Inainte de a comunica ceva in scris trebuie sa stabilim scopul pentru care dorim sa transmitem un mesaj. Trebuie sa clarificam daca: este necesara transmiterea mesajului, reactia de raspuns este favorabila, mesajul transmis are sanse sa isi atinga scopul.

     Dupa ce am clarificat cele de mai sus, urmatorul pas in scrierea mesajului este clarificarea si sistematizarea ideilor. Acest proces cuprinde urmatoarele faze: generarea ideilor, sistematizarea lor, organizarea materialului, ultima faza constind in scrierea efectiva a mesajului, incepind cu redactarea, editarea si punerea lui in forma adecvata.

 

A GINDI SI A SCRIE SUNT DOUA PROCESE DIFERITE!

 

     In general etapa de gindire constituie aproximativ 40% din timpul necesar intocmirii unui mesaj scris, iar etapa de scriere propriu-zisa restul de 60%.

 

DE CE ESTE IMPORTANTA COMUNICAREA IN FORMA SCRISA?

 

     Comunicarea in scris ne ajuta sa devenim mai sistematici in gindire. Studierea atenta a semnificatiei, pentru a cunoaste precis nuantele, este o conditie a calitatii mesajului.

 

EFICIENTA COMUNICARII

 

     In cazul emitatorului, eficienta comunicarii se determina comparind:

  1. Tot ceea ce doreste sa spuna cu tot ceea ce ar fi necesar de spus
  2. Tot ceea ce ar dori sa spuna cu tot ceea ce a reusit sa spuna.

     In cazul receptorului, eficienta comunicarii se bazeaza pe: ceea ce crede ca i-a fost spus, ceea ce se astepta sa ii fie spus, ceea ce asculta, ceea ce intelege, ceea ce admite, ceea ce retine, ceea ce simte.

 

     Statistic, in procesul comunicarii retinem:

     Dupa Albert Mehrabian dimensiunile comunicarii sunt:

  1. Mesajul verbal ( CE SPUNEM ?) – ceea ce comunicam este in proportie de 7% comunicare verbala prin cuvinte;
  2. Mesajul vocal (CUM SPUNEM ?) –38% este comunicarea verbala prin elemente asociate vorbirii (tonalitatea vocii, interjectii);
  3. Mesajul vizual ( CE ARATAM? CE SE VEDE?) – 55% reprezinta comunicarea non-verbala.

 

 

 

Dimensiunile comunicarii dupa Albert Mehrabian

 

blank

 

blank

AboutLa Farmacia De Cuvinte

- Medicinist, Psiholog, Blogger

NEWSLETTER SaptamanalABONARE