Cum sa faci din sofat o arta?-dezvaluiri si secrete

19 0

Pe străduțele aglomerate din orașe, unde trotuarul pentru pietoni este prea mic sau ocupat cu mașini parcate, iar aceștia sunt nevoiți să se deplaseze pe partea carosabilă tot din cauza noastră, să nu ne aventurăm într-o competiție cu ei. Sau mai rău: noi suntem pe stradă, deci avem dreptate, iar ei trebuie să se ferească.
Noi le-am luat deja trotuarul cu mașinile noastre. Să cooperăm cu pietonii, dându-le prioritate și mergând încet. Să semnalizăm din timp dorința noastră de a opri pe dreapta.
Să încercăm să nu îi deranjăm pe cei din spatele nostru.
Să efectuăm manevra astfel încât cel care vine din urmă să nu fie nevoit să frâneze.
în ultima clipă sau să ne evite violent, intrând pe contrasens.
Ni s-a întâmplat și nouă să fim cel din spate măcar o dată, nu-i așa? Nu e plăcut.
Să nu ne mai supărăm atât pentru că trebuie să dăm prioritate pietonilor.
Aceștia s-au adunat de mult timp într-o mică ceată care așteaptă să treacă.
Care așteaptă să treacă de ceva vreme.
Noi suntem numai unu.
Chiar nu ne putem uita puțin la raportul de numere 1-10?
Farurile de ceață sunt foarte obositoare pentru cel care merge pe sensul celălalt,
mai ales dacă nu este ceață.
Să fim mai degrabă iluminați în comportament și să nu ne mai imaginăm a fi licu-
rici creatori de spectacole luminoase.
Când vom înceta să mai apostrofăm (a se citi: „blița“) TIR-urile și camioanele, noi,
cei cu mașini mici?
Este atât de comic când un cățel latră la un dulău.
Unde să se dea sau să se ducă acesta pentru a trece noi?
Putem avea puțin respect pentru de zece ori greutatea noastră?
Oricum trebuie să încetinim și să oprim pentru a ceda trecerea celui aflat pe drumul cu prioritate sau celui care deja se rotește în sensul giratoriu.
Nu mai bine am face acest lucru fără să ne mai aruncăm înspre el, gata să-l lovim, izbim, urca pe el, sub el?
Cât vom continua să generăm atâta neplăcere?
Ce ușor ne poate păcăli drumul.
Dacă într-o zi am putea deschide ochii să realizăm aceasta, am deveni atât de precauți, prevăzători, respectuoși și de cuminți în trafic, încât nu ne-am mai putea recunoaște în oglindă.
În schimb, noi „conducem“ și „șofăm“ ca și cum concepte precum aderență, vizibilitate sau raza curbei ar fi de la sine înțelese pentru noi, pentru că oricum suntem maeștri în toate.
Când ne vom trezi pentru a realiza cât de puțin control avem asupra oricărui lucru?
– – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Dacă noi mergem încet din nu-contează-ce motive pe un drum cu două sau mai  multe benzi pe sens, de ce folosim banda din mijloc sau cea de lângă ax, ca să  încurcăm pe toată lumea?
De ce să obligăm pe cei care merg normal sau repede să ne ocolească, depășească,  avertizeze, claxoneze, blițeze?  Tot noi avem de câștigat dacă mergem liniștiți pe banda din margine.
– – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Să îi ajutăm generos pe motocicliști.
Aceștia depășesc chiar dacă vin mașini pe celălalt sens, strecurându-se.
Ei au numai două roți, să ne gândim la asta.
Am căzut vreodată de pe bicicletă?
Le semnalizăm intenția noastră de a ne lăsa depășiți, le facem loc apropiindu-ne de  margine și eventual frânăm pentru a le scurta manevra.
Să renunțăm odată la atitudinea de dispreț sau compătimire, ci mai degrabă am
începe să arătăm puțin respect pentru ei.
Ne-am uitat vreodată la aspectul unui cauciuc de motocicletă?
Să îi respectăm și să le facem loc, dacă nu îi putem înțelege sau accepta.
– – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Rampă.
O mașină sau o coloană în fața noastră.
Să păstrăm distanță mare față de cel dinainte.
Plecarea de pe loc în rampă cu cutie manuală și „șofer“ neatent, dezinteresat sau absent, poate contribui la stilizarea spoiler-ului nostru față, inclusiv al numărului de înmatriculare.
– – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Pentru binele nostru, să semnalizăm intens și să ne comportăm ca atare, atunci  când avem de efectuat întregul sens giratoriu pentru a ne întoarce de unde am venit.
Pentru că aceste manevre de întoarcere sunt destul de rare, și pentru că majoritatea  oamenilor conduc după cum li se pare sau cred, în loc de „ce se întâmplă de fapt  în fața mea“, ne putem trezi cu cineva care intră peste noi, pentru că a crezut că  vrem înainte/dreapta/stânga.
Să fim foarte precauți.
Ținem la noi, da?
– – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Nu mai schimbăm treapta superioară în timpul unei depășiri sau a unei manevre  care necesită forță.
Ce importanță are dacă motorul urlă atât de tare încât se aude peste văi?
Noi trebuie să executăm manevra cu rapiditate și în deplină siguranță.
Nu vrem să ne trezim că nu avem cu ce trage, dacă schimbăm din reflex treapta de
viteză.
De fapt, ce este cu atâtea reflexe și acțiuni inconștiente?
Nu mai bine am fi mereu atenți la ce și cum facem?
Nu mai bine am începe să deschidem ochii?
Să folosim treapta întâi în curbele strânse din orașe sau în sensurile giratorii, chiar
dacă motorul urlă puțin.
E motor, îi place aceasta.
Vom avea maximă aderență, vom avea frână de motor, vom avea vlagă.
Să terminăm întâi curba, apoi să schimbăm treapta a doua.
– – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Într-o intersecție care are o bandă special amenajată pentru verde intermitent la  dreapta și în care noi mergem înainte, să fim tot timpul atenți (a se citi: „oglinda  din dreapta“) la cei care „fac“ tot înainte venind pe acea bandă și tăindu-ne calea.
Pentru că nu există cuvinte pentru a descrie sau a eradica acest comportament,  este de datoria noastră să avem grijă de noi, pentru a nu avea nicio grijă.
Este aglomerat.
Tot apar mașini de pe contrasens.
Noi avem doar 75 de cai, dar vrem să ajungem mai repede.
Să coborâm o treaptă inferioară când depășim.
Să nu obligăm pe nimeni să frâneze pentru noi.
– – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Să fim atenți la cărucioarele cu copii care apar în cadru, în ordinea total iresponsabilă cărucior și apoi părinte.
Să fim înțelegători pentru lipsa de maturitate a altora, protejând viața noastră, a lor
și a copiilor.
– – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Pentru o rampă lungă, să nu schimbăm treapta superioară la cât o facem în mod
normal.
Adăugăm 5, 7 sute de rotații.
Vom avea vlagă și nu vom chinui motorul inutil, obligându-l să facă ce nu poate
sau să tragă cu ce nu are.
Putem verifica vizibilitatea și altfel.
Noaptea, pe lângă stingerea fazei lungi, putem închide pentru un moment și faza
scurtă, pentru a observa dacă se apropie sau nu lumini.
Ziua, putem opri muzica sau gălăgia pasagerilor pentru a deschide geamul și asculta șoseaua.
Vine sau nu cineva?
Să căutăm în permanență locul liber.
Să ne strecurăm, să nu pierdem timp așteptând pe cineva sau frânând pentru altci-
neva.
Fiecare apăsare de frână înseamnă timp, bani și energie.
Timp: frânăm, așteptăm, pornim.
Bani: fiecare accelerație ce urmează după frânare înseamnă carburant.

Contact:

  • +40 746 204 794
  • office@camioane-autoexpress.ro

 

 

 

 

Related Post

Leave a comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *