Promotii editura Crisan- carti pentru copii cu varsta cuprinsa intre 9-12 ani

7 0
Despre editura

Editura Crisan iti ofera o multitudine de carti pentru copii, care le dezvolta stilurile de invatare si aptitudinile cognitive.

Una din cartile care mi-a atras atentia este Atinge, simte, asculta – Ferma mea, Tony Wolf , sau “Atinge, simte, asculta – Lumea mea, Tony Wolf”. Aceste carti sunt deosebite deoarece au insertii in pagina,in sensul ca animalutele desenate le ofera copiilor imaginea reala a unei oite, vacute, etc.

Analizand calisicele stadialitati, stadiul dezvoltarii psiho-sociale a copiilor de varsta amintita, consta in harnicie versus inferioritate. Este important sa oferim copiilor o activitate care sa fie constructiva si sa limitam comparatiile intre cei buni si cei mai slabi la invatatura.

In clasele mai mari, unii dintre copii sunt capabili sa lucreze cu notiuni abstracte, iar cei mai multi dintre ei au nevoie de a generaliza, pornind de la experiente concrete.

Intelegerea regulilor

Acum are loc perceperea regulilor drept intelegeri nonverbale iar, pe de alta parte , supunerea regulilor “oficiale” se face musai din respect fata de autoritatile principale sau pentru impresionarea celorlalti.

Entuziasmul pentru invatatura s-ar putea sa se evapore, pe masura ce caracterul si noutatea se pierd , iar perfectionarea abilitatilor pretinde eforturi tot mai mari. Diferentele de cunostinte intre cei ce invata repede si cei ce invata mai incet sunt cert vizibile. Cresterea si pubertatea tind sa amplifice constiinta rolurilor sexual.

Motricitatea

Motricitatea fina este foarte buna la aceasta varsta . De aceea manipularea obiectelor mici este usoara si distractiva. Activitatile artistice au un foarte mare succes. A incuraja participarea activa la desen, pictura, modelism, ceramica si alte activitati de acest fel este un mod excelent de a capta noile activitati de manipulare a elevilor.Astfel de activitati este bine sa fie centrate pe creativitate si originalitate.

La aceasta varsta copiii agreaza jocurile si activitatile didactice organizate sub forma de joc, in grupuri mici, dare le sunt prea adesea acaparate de respectarea regulilor sau de spiritual de echipa. Centrarea pe sarcina cade in planul secund. Acum pot aparea diferente in ceea ce priveste erorile tipice. Baietii sunt mai inclinati sa faca erori de rezolvare , in timp ce unele fetite cad in capcana eorilor de interpretare, datorita asociatiilor pe care le fac.

Care sunt stilurile cognitive care sunt conturate in aceasta perioada?

Ceea ce incepe sa se contureze cu mare claritate in aceasta perioada scolara este diferenta dintre stilurile cognitive. Aceasta inseamna tendinta de a raspunde varietatii sarcinilor si problemelor intelectuale intr-un mod particular.

Copiii care sunt impulsivi au un ritm de conceptualizare a notiunilor rapid, cu tendinta de se repezi cu primul raspuns care le vine in minte si sunt preocupati sa gaseasca raspunsuri repede.

Copiii care perzinta un gra de reflexivitate mai ridicat, au nevoie de mai mult timp inainte de a raspunde; ei par sa valorizeze posibilitatea de a analiza variantele de rapuns, fiin preocupati mai ales de calitatea raspunsului si nu de rapiditatea cu care acesta este oferit. In ceea ce priveste copiii care prezinta stilul cognitiv analitic, ei pleaca de la detalii, fata de cei cu stil tematic, care iau in considerare intregul.
Din punct de vedere al randamentului , copiii impulsivi dau rezultate mai bune in sarcini care solicita interpretari globale. Cei reflexivi au performate mai bune in sracini de tip analitic.

Aceasta ii poate ajuta pe profesori sa inteleaga modurile diferite in care copiii reactioneaza in functie de sarcina de invatare sau performantele diferite ale aceluiasi copil in sarcini cognitive diferite.

Stabilirea de relatii

Astfel,intelegerea consta in stabilirea unei relatii importante intre ceva necunoscut si ceva dinainte cunoscut. Intelegerea, ducand la stabilirea continua de relatii ntre obiecte, fapte, fenomene, stabileste treptat acel vast sistem organizat ce constituie memoria semantic a si contribuie la formarea de retele semnatice care inlesnesc intelegerea de noi situatii si solutionarea unor problem complexe.

In fata unei probleme –in special cele propuse in scoala- avem de-aface cu doua categorii de date precise :ce se da, contextul problemei, si ceea ce se cere.

Procedee didactice in formarea gandirii

Astfel, formarea gandirii se realizeaza in procesul utilizarii unor metode si procedee didactice. In traditia noastra, principala metoda o constituie expunerea profesorului, careocupa, de obicei, cea mai mare parte din ora de clasa. Desigur nimeni nu a considerat audierea celor spuse de profesor ca fiind suficienta pentru asmilarea cunostintelor predate . Invatarea presupune reluarea lor acasa , folosind manualul, notitele sau material suplimentare, precum carti speciale pentru copii.

Contact:

Sediul central: Str. M. Viteazu, bl. 47, ap. 1, 330.091 Deva, jud. Hunedoara, România. Puncte de lucru: Deva si Bucuresti.

Related Post

Cum convingem?

Posted by - noiembrie 26, 2017 0
Când oamenii îşi împărtăşesc pasiunea sau entuziasmul pentru ceva, devin atractivi şi reuşesc mai uşor să-i convingă pe ceilalţi. Foloseşte-ţi…

Leave a comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *