Jucariile si influenta lor asupra copiilor: dezvoltarea abilitatilor cu Danom

 

Jucaria influenteaza in mod serios psihicul copilului, dezvoltarea personalitatii lui. Pentru acesta, ea este vie si “adevarata”. Fiind pasionat de jucarie, copilul, cel mai adesea, se identific cu aceasta, cu “apucaturile”, cu infatisarea, cu esenta ei ascunsa si este periculos daca acst lucru se intampla cu o jucarie care reprezinta un erou negativ.

Pericolul consta in aceea ca totce micutul face in joaca, se reflecta apoi in viata reala. Asftel, daca in joc copilul trebuie sa se comporte uman, cu grija si cu mila fata de semeni, el are deja un model si pentru viata. Dimpotriva, daca jocul presupune ca el sa fie agresiv, grosolan si crud, el va reproduce negresit, si in realitate acest comportament.

Jucaria “programeaza” comportamentul copiilor

De aceea este important sa intelegem cum actioneaza ea si ce “program” poarta. In lume exista bine si rau, ideal si antiideal; jucaria poate fi si antijucarie.

Jucariile-monstri pe care le iubesc multi copii, poarta in ele o forta distructiva. Ele le pot provoca tulburari psihice copiilor. Specialistii considera ca jucaria este pentru copil un purtator de informatie in aceeasi masura ca presa ori Internetul pentru adult.

Magazinele sunt pline de testoase-ninja, de roboti-transformeri, de Batmani. Acesti eroi starnesc in copii numai fantezii agresive, pe care si le infaptuiesc in viata asupra celor mai slabi- asupra animalelor sau asupra copiilor mai mici.

Multe sunt jocurile care i orienteaza pe copii spre mandrie si slava desarta ori le stimuleaza setea de imbogatire, inclinarea spre escrocherie sau inselaciune.

Care este iesirea din aceasta situatie?

Inca mai avem jucarii “destepte”- trebuei doar sa vrem sa le gasim.

Pentru copii mai mari putem cumpara acum jocuri precum Mancala, care ii ajuta sa isi dezvolte abilitatile logico-matematice.

Problemele micilor “genii”

Dezvoltarea intelectuala de timpuriu a copiilor prin tot felul  de metode este o moda. In ziua de azi, auzim tot timpul ca in secolul nostru informational, pentru fiecare om, lucrul principal este inetelctul. Tocmai acest argument ii castiga pe parinti.

Mamele decid ca micutul trebuie sa fie supus literalmente inca din scutece unor enorme solicitari informationale. Ele vad aici in primul rand, o cariera de succes. Din pacate, aceasta parere, larg raspandita, este gresita. Viata demonstreaza ca nu exista o asemenea legatura.

De ce mamele se apuca cu atata inversunare de “dezvoltarea intelectuala” a copilului?

Cel mai frecvent, copiii sunt suprasolicitati de parintii care au studii superioare.

Din pacate, instruirea copilului este de cele mai multe ori numai un pretext pentru a etala in fata cunoscutilor, capacitatile lui neobisnuuite. Dupa a zecea rugaminte de tipul: ” Hai arata-i lui tanti Lenuta cum citesti tu”, copilul de trei ani isi da seama: “Eu nu invat pentru ca ma intereseaza pe mine, ci ca sa ii las cu gura cascata pe prietenii alor mei”- si atunci cititul devine cea mai neseuferita dintre activitati.

A dezvolta nu inseamna a instrui

Cateodata, parintii confunda doua notiuni: dezvoltarea timprie si instruirea timpurie. Este vorba de doua lucruri total diferite. Dezvoltarea copilului are loc incepand chiar din primele zile de viata. El se dezvolta cel mai intens in primele luni  si in primii ani de viata.

In ultima vreme, insa, prin dezvoltare se intelege dobandirea de noi cunostinte si deprinderi. Semnificatie pentru dezvoltare are doar experienta care trece prin emotiile si prin mintea lui. Toata bucuria lui vne din faptul ca face ceva singur si vede cum din asta rezulta ceva.

Contact Danom.ro :

S.C. DANOM SMART GAMES SRL
Sediul social:  Str. Florilor nr. 6, sat Baia, com. Baia, jud. Tulcea
Nr.inreg. Reg.Com: J36/140/24.03.2016
CUI: 35862467
Banca: Garanti Bank
Cont: RO20UGBI0000262015550RON