Loading...
Tot ce trebuie sa stii despre bateriile auto - P S Y M

Call Us Today! +40751707742

Email! lucia.blendea@gmail.com

Loading...

Tot ce trebuie sa stii despre bateriile auto

Un acumulator pentru automobil este o baterie reîncarcabila care furnizeaza curent electric unui autovehicul . Scopul sau principal este de a alimenta starterul.

Odata ce motorul functioneaza, alimentarea cu energie electrica a masinilor este asigurata de alternator . De obicei, pornirea descarcarilor este mai mica de trei procente din capacitatea bateriei. Motoarele SLI (pornire, iluminare si aprindere) sunt proiectate sa elibereze o explozie ridicata de curent si sa fie apoi reîncarcate rapid. Acestea nu sunt proiectate pentru evacuari profunde, iar descarcarea completa poate reduce durata de viata a bateriei.

Pe lânga pornirea motorului, o baterie furnizeaza energia suplimentara necesara atunci când cerintele electrice ale vehiculului depasesc puterea de alimentare de la sistemul de încarcare.  În timp ce motorul functioneaza, cea mai mare parte a puterii este furnizata de alternator, care include un regulator de tensiune pentru a mentine puterea de iesire între 13,5 si 14,5 V. Bateriile  moderne sunt de tip plumb- acid , pentru a furniza un sistem nominal de 12 volti (în majoritatea vehiculelor de pasageri si camioane usoare), sau douasprezece celule pentru un sistem de 24 de volti, în camioane grele sau în echipament terestru, de exemplu.

Vehiculele cu baterii electrice sunt alimentate de o baterie de vehicule electrice de înalta tensiune, dar de obicei au si o baterie pentru automobile, astfel încât sa poata utiliza accesorii standard pentru autovehicule, proiectate sa circule pe 12 V.

1 Istoric
2 Design
3 Utilizare si întretinere
4 Impactul asupra mediului

Istorie

Vehiculele timpurii nu aveau baterii, deoarece sistemele lor electrice erau limitate. Un clopot a fost folosit în loc de un corn electric, farurile au fost alimentate cu gaz si motorul a fost pornit cu o manivela . Bateriile auto au devenit utilizate pe scara larga în jurul anului 1920, deoarece automobilele au fost echipate cu demaroare electrice . Bateria sigilata, care nu avea nevoie de reumplere, a fost inventata în 1971.

Primele sisteme de pornire si de încarcare au fost proiectate pentru a fi sisteme de 6V si cu tensiune pozitiva.

Astazi, toate vehiculele rutiere au un sistem de baza negativ.

Autovehiculele au folosit un sistem electric de 6 V si au avut baterii de 6 V pâna la mijlocul anilor 1950. Trecerea de la 6 la 12 V sa întâmplat atunci când motoare mai mari cu un raport de compresiune mai mare au necesitat mai multa energie electrica pentru a porni. Masinile mai mici, care necesitau mai putina putere, au ramas cu 6 V mai lungi, de exemplu Beetle-ul Volkswagen la mijlocul anilor ’60 ?i Citroën 2CV în 1970.

În anii 1990 a fost propus un standard de sistem electric de 42V . Acesta a fost destinat sa permita accesorii mai puternice, actionate electric, si cabluri mai usoare. Disponibilitatea motoarelor cu eficienta ridicata, noile tehnici de conectare si comenzile digitale si concentrarea asupra sistemelor vehiculelor hibride care utilizeaza starter / generatoare de înalta tensiune, au eliminat în mare masura împingerea pentru comutarea tensiunilor principale ale autovehiculelor.

Design

Întretinerea redusa sau lipsita de întretinere

În trecut, bateriile au necesitat întretinerea sub forma de reumplere de electroliti. Bateriile moderne îsi pastreaza fluidul pe durata de viata a bateriei.
Bateriile sunt în mod tipic fabricate din sase celule galvanice într-un circuit de serie .

Unele vehicule folosesc alte baterii de pornire.

Utilizarea si întretinerea

Caldura excesiva este o cauza principala a defectiunilor bateriei, ca atunci când electrolitul se evapora din cauza temperaturilor ridicate, distrugând suprafata efectiva a placilor expuse la electrolit si conducând la sulfatare. Ratele de coroziune ale retelei cresc cu temperatura.

Un vehicul cu o baterie plata poate fi pornit de acumulatorul unui alt vehicul sau de un dispozitiv portabil de încarcare a bateriei, dupa care un motor care functioneaza (dar care ruleaza mai repede decât viteza de mers în gol ) va continua sa încarce bateria.

Sulfarea este atunci când electrozii devin acoperiti cu un strat dur de sulfat de plumb, care slabeste bateria. Sulfarea se poate întâmpla când bateria nu este complet încarcata si ramâne descarcata. Bateriile sulfatate trebuie încarcate lent pentru a preveni deteriorarea.

Bateriile auto care folosesc placi plumb-antimoniu necesita umplerea regulata cu apa pura pentru a înlocui apa pierduta datorita electrolizei si evaporarii. Prin schimbarea elementului de aliere la calciu, modelele mai recente au redus rata de pierdere a apei. Bateriile auto moderne au cerinte reduse de întretinere si nu pot furniza capace pentru adaugarea de apa în celule. Astfel de baterii includ electrolit suplimentar deasupra placilor pentru a permite pierderi în timpul duratei de viata a bateriei.

Unii producatori de baterii includ un hipermetru încorporat pentru a arata starea încarcarii bateriei.

Impact asupra mediului

Reciclarea bateriilor bateriilor auto reduce necesitatea resurselor necesare pentru fabricarea bateriilor noi, deturneaza plumbul toxic din depozitele de deseuri si previne riscul de eliminare necorespunzatoare. Odata ce o baterie de plumb înceteaza sa mai detina o încarcatura, se considera o baterie de acid plumb utilizata, care este clasificata drept deseu periculos în temeiul Conventiei de la Basel . Acumulatorul de 12 volti este cel mai reciclat produs din lume, potrivit Agentiei pentru Protectia Mediului din Statele Unite .

Numai în SUA, aproximativ 100 de milioane de baterii auto pe an sunt înlocuite, iar 99% dintre acestea sunt transformate pentru reciclare. Cu toate acestea, reciclarea poate fi efectuata incorect în medii nereglementate. Ca parte a comertului global cu deseuri, ULAB-urile sunt expediate din tarile industrializate catre tarile în curs de dezvoltare pentru dezasamblarea si recuperarea continutului. Aproximativ 97% din plumb pot fi recuperate. Pamântul Pamânt estimeaza ca peste 12 milioane de persoane din lumea a treia sunt afectate de contaminarea cu plumb din procesarea ULAB.

LEAVE A REPLY

Loading...